مراسم بزرگداشت شهید سپهبد «سلیمانی» در مشهد برگزار شد

آیین گرامیداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای جبهه مقاومت و شهدای سانحه هوایی با حضور زائرین و مجاورین بارگاه منور رضوی در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵ - 15January 2020

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد،‌ مراسم هفتمین شام شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و بزرگداشت شهدای سانحه هوایی و جانباختگان حادثه کرمان با حضور مسئولان و مدیران استانی، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی و زائران و مجاوران بارگاه حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) شامگاه سه شنبه در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این مراسم قاریان قرآن آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کردند و مداحان اهل بیت (ع) ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی، شهدای سانحه هوایی و جانباختگان حادثه کرمان به ذکر مصیبت پرداختند.

حجت‌الاسلام‌ حسین قرنی در این مراسم با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی عاشق شهادت بود، اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی به مقام والایی از عبودیت رسید. وی هر لحظه به دنبال شهادت بود و برای رسیدن به این مقام، زحمات و مشقت‌های زیادی را متحمل شد.

وی با اشاره به اینکه انسان‎های دنیاپرست پیوسته از مرگ هراس دارند و هیچگاه به شهادت در راه خدا فکر نمی‌کنند، افزود: شعار همه اولیاء الهی و اهل بیت (ع) رضایت خداست، یعنی آنها به آنچه که خدا راضی است راضی هستند. حال یک امام در راستای رضایت الهی صلح می‌کند، یکی می‌جنگد، دیگری به دعا مشغول می‌شود و امام بعدی در جهت تربیت شاگردانی برای اسلام مفید خواهند بود گام بر می‌دارد.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه از دست دادن جوانان نخبه در سانحه هوایی برای همه ملت ایران سنگین بود، تأکید کرد: یقینا داغ فرزند بسیار سخت و سهمگین است، اکنون خانواده‎هایی که فرزندانشان را در سانحه هوایی از دست داده‌اند مصیبت بزرگی را تحمل می‎کنند. اگر آنها افزون به صبر بر مصیبت، راضی به رضای حق تعالی باشند در درگاه الهی اجر و قرب بیشتری خواهند شد.

خطیب حرم مطهر رضوی در پایان متذکر شد: توطئه ضد نظام میراث خواری از خون جوانان و نخبگان عزیز از سانحه هوایی اخیر است، در حالی که ملت شریف ایران با هوشیاری و بصیرت خویش این میراث را حفظ می‎کند.

در پایان این مراسم دعای توسل با نوای مهدی رسولی هدیه به روح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای جبهه مقاومت، شهدای سانحه هواپیمایی اوکراین و جانباختگان حادثه کرمان قرائت شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار