شهید محمدرضا پیله‌­وران:

حضور در جهاد، حاکمیت مستضعفین بر عالم را محقق خواهد کرد

شهید «محمدرضا پیله­‌وران» در فرازی از وصیت­‌نامه خود آورده است: امت حزب‌الله ایران با فریادهایشان در میان خیابان‌ها و در مقابل تیرهای دژخیمان و در جبهه‌های نبرد در میان آتش و خون، این پیامشان را به همه ملت‌های محروم رساندند که اینان وارثین زمین خواهند شد و ما جوانان این امت با الهام از پیام‌های پیامبرگونه اماممان جان‌برکف نهاده و برای تحقق این هدف مقدس و فقط به خاطر رضای خدا به جبهه آمدیم.
کد خبر: ۳۷۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۰ - 19January 2020

زندگی نامه شهید کربلای 5 در صورت امکان امروز یا فردا منتشر شود///حضور در جهاد، حاکمیت مستضعفین بر عالم را محقق خواهد کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌­پرس از مشهد، شهید «محمدرضا پیله­‌وران» در دهم شهریور 1345 در شهرستان «گناباد» چشم به جهان گشود.

محمدرضا پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل بسیج مستضعفین جذب این نهاد مردمی شد و به فعالیت‌­های خود وسعت داد. وی از بنیان‌گذاران پایگاه شهید مفتح گناباد بود.

دوران دبیرستان را در حالی در مدرسه طالقانی شهرستان گناباد آغاز کرد که میهن اسلامی‌­مان مورد تجاوز ارتش بعث عراق قرار گرفته بود. شهید پیله­‌وران برای دفاع از جمهوری اسلامی حضور در جهاد را برای خود یک تکلیف دانست؛ بر همین اساس در سال 1360 در سن 15سالگی ترک تحصیل کرد و عازم جبهه­‌های غرب شد.

شهید پیله‌­وران در مدت پنج سال حضورش در جبهه‌­های حق علیه باطل در عملیات­‌های «بدر»، «عاشورا»، «والفجر 8»، «کربلای 4» و «کربلای 5» شرکت کرد.

او در چهارم دی 1364 در جریان عملیات «کربلای 4» مجروح شد و دوره درمان را در اهواز گذراند و پس از پایان دوره نقاهت دوباره به جبهه بازگشت.

«محمدرضا پیله‌وران» جانشین اطلاعات عملیات لشکر 21 امام رضا (ع)، در 24 دی 1365 مصادف با شب شهادت حضرت زهرا (س) در عملیات «کربلای 5» در منطقه عملیاتی «شلمچه» بر اثر اصابت ترکش به سر به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس از تشییع، در گلزار شهدای بهشت قاسم شهرستان گناباد به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت­نامه شهید محمدرضا پیله­‌وران

امت حزب‌الله ایران با فریادهایشان در میان خیابان‌ها و در مقابل تیرهای دژخیمان در جبهه‌های نبرد در میان آتش و خون و در جبهه داخلی و خارجی، این پیامشان را به همه ملت‌های محروم رساندند که اینان وارثین زمین خواهند شد و ما جوانان این امت با الهام از پیام‌های پیامبرگونه اماممان جان‌برکف نهاده و برای تحقق این هدف مقدس و فقط به خاطر رضای خدا به جبهه آمدیم.

آمدیم تا این گفته خداوند در مورد ما تحقق پذیرد که مرا یاری کنید تا شما را نیز یاری کنم. به جبهه آمدیم تا تزکیه نفس کنیم، آمدیم تا شاید لیاقت داشته باشیم که شهادت این بالاترین سعادت نصیبمان گردد و خداوند حق‌تعالی ما را در جوار رحمت خویش بپذیرد و این رجعت را نیز قبول کند.

من وصیت می‌کنم پس از اینکه خداوند تبارک‌وتعالی این بنده حقیر را پذیرفت و این بالاترین سعادت را نصیبم ساخت، پدر و مادرم و دیگران هیچ برای شهادت من نگریند، بلکه شیرینی پخش کنند و شادی بگیرند و در این صورت روح من شاد خواهد بود.

به همه شما برادران و خواهران وصیت می‌کنم که نماز و روزه و دعاها را هرگز فراموش نکنید؛ و همیشه دعا کنید که خداوند تا انقلاب مهدی (عج) این امام عزیز را برایمان نگه دارد و هر چه زودتر فرج آقا امام زمان (عج) را نزدیک نماید و انقلاب اسلامی را حفظ نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار