رونمایی از کتاب شهید شاخص بسیج دانش آموزی

همزمان با سالروز شهادت شهید عالی، شهید شاخص بسیج دانش آموزی کشور از کتاب و تمبر این شهید رونمایی می شود.
کد خبر: ۳۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳ - 06January 2015

رونمایی از کتاب شهید شاخص بسیج دانش آموزی

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس به نقل از واحد مرکزی خبر، معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در اولین یادواره شهید حسینعلی عالی ، از کتاب و تمبر این شهید استان در زاهدان رونمایی می شود.

سرهنگ فقیری علت انتخاب شهید حسینعلی عالی به عنوان شهید شاخص کشوری را خصوصیات بارز اخلاقی ایشان عنوان کرد و افزود:روحیه ایثار و از خود گذشتگی در این شهید والامقام به اندازه ای بود که با قرار دادن پیکر خود بر روی سیم های خار دار، جان خود را فدای دیگر رزمندگان کرد تا از معبر عبور کنند.

وی افزود: چاپ زندگینامه ،سخنرانی مسئولان کشوری، برپایی نمایشگاهی تحت عنوان نقش دانش آموزان در دفاع مقدس ، برگزاری مسابقه مقاله نویسی ، وبلاگ نویسی و مسابقات ورزشی از جمله ویژه برنامه های اولین یادواره شهید شاخص بسیج دانش آموزی کشور است.

اولین یادواره شهید عالی شهید شاخص بسیج دانش آموزی کشور 18 دی ماه در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می شود. شهید حسینعلی عالی در سال 1360 زمانی که تنها 14 سال داشت به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد ودر 19 دی ماه 1365 در عملیات کربلای پنج در سن 19 سالگی در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها