تأکید رؤسای سه‌گانه عراق بر تسریع در روند تشکیل کابینه

رؤسای قوای سه‌گانه در عراق طی نشستی به اتفاق خواهان تعجیل در تشکیل کابینه جدید در این کشور شدند.
کد خبر: ۳۷۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱ - 15January 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، رؤسای جمهور، پارلمان و نخست‌وزیر عراق در نشستی مشترک بر اهمیت تسریع در تشکیل کابینه و استجابت مطالبات اصلاح‌گرانه در همه سطوح سیاسی، اقتصادی و خدمات‌رسانی تأکید کردند.

دفتر ریاست جمهوری عراق بعد از این نشست که در کاخ سلام بغداد صورت گرفت، اعلام کرد که عادل عبدالمهدی، برهم صالح و محمد الحلبوسی در دیداری که با هم داشتند تأکید کردند که تشکیل کابینه و اجرای اصلاحات در عراق باید حاکمیت ملی و امنیت این کشور را از چالش‌های پیشرو مانند چالش تروریسم حفظ کند تا پیروزی کامل محقق شود.

دولت عراق به نخست‌وزیری عبدالمهدی هفتم آذر و درست بعد از دو ماه از آغاز تظاهرات در اعتراض به وضعیت معیشتی و اقتصادی استعفا کرد و تا به امروز او ریاست دولت پیش‌برد امور را تا تشکیل کابینه جدید برعهده دارد.

طی این مدت، تلاش‌هایی برای معرفی کاندیدای نخست‌وزیری صورت گرفت که با حملات تروریستی آمریکایی‌ها در عراق به نیرو‌های الحشد الشعبی در قائم و حمله به سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در بغداد و شهادت آن‌ها، این مسئله به حاشیه رفت.

جریان‌های سیاسی عراق به ویژه احزاب سیاسی شیعه عراق بعد از این حمله خواستار اخراج نیرو‌های بیگانه از جمله آمریکایی‌ها از خاک عراق‌اند و برای اینکه این مسئله محقق شود نیاز به دولت جدید است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار