برگزاری ششمین جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس قزوین

ششمین جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس با حضور مسئولان ارشد استان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ - 16January 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در قزوین، ششمین جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس با حضور سردار عراقی، هدایت‌‌الله جمالی پور استاندار قزوین و دیگر مسئولان استان در اتاق فکر استانداری قزوین با موضوع مرکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار شد.

در این جلسه سردار «عبدالله عراقی» ضمن قدردانی از اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین بیان داشت: پیگیری‌های مداوم و مسئولیت‌پذیری مدیران این اداره نشان از عزم راسخ آنان در جهت زنده نگه داشتن راه شهدا است که امیدواریم تمام مسئولان استان نیز در این مسیر همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین مهد شهدای شاخص کشور است، گفت: استان قزوین با وجود داشتن شهدای بزرگی همچون شهید بابایی، شهید لشکری، شهید حسن‌پور، حجت‌الاسلام ابوترابی و صدها ایثارگر و جانباز پرافتخار متاسفانه در احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان عقب است و باید با تلاش‌های مسئولان استان در اسرع وقت به بهره برداری برسد.

عراقی خاطرنشان کرد: با اراده‌ای که از استاندار قزوین می‌بینیم امیدوارم در آینده نزدیک شاهد به اتمام رسیدن فاز نخست این پروژه مهم فرهنگی باشیم.

در ادامه این جلسه استاندار قزوین با بیان اینکه در مبحث شهدا و ایثارگران نباید از هیچ کمکی مضایقه نمود، گفت: دستورات لازم در جهت تسریع در اجرای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس داده شده که انشاله در آینده نزدیک با همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی استان، شهرداری قزوین و دیگر نهادهای نظامی و دولتی مراحل ساخت فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.

جمالی‌پور افزود: با برگزاری منظم هیئت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در جهت رفع موانع موجود بر سر راه این پروژه بزرگ فرهنگی تلاش خواهیم کرد که شرمنده مردم شهیدپرور استان نشویم.

در این جلسه مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی استان اقدام عملیاتی طی هفته آینده اسناد و مدارک زمین غیاث آباد که سابق در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بود به شهرداری مازاد سقف 10 درصد واگذار کرده و شهرداری قزوین اقدام عاجل پس از طی فرآیند قانونی زمین مذکور را فروخته و وجه حاصله از فروش را به حساب سازمان بسیج سازندگی استان واریز و سازمان بسیج با نظارت بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس هزینه کند.

همچنین مقرر شد، شهرداری قزوین مبلغ 200 میلیون تومان از مصوبه شورای شهر قزوین که برای سال 98 جهت ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس مصوب شده بود را به حساب سازمان بسیج واریز کند.

همچنین مقرر شد که اسناد مربوط به هیات امناء مرکز فرهنگی از سوی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در اختیار استاندار قرار گرفته و استاندار بعنوان رئیس هیات امنا مرکز فرهنگی برای اعضاء مشخص شده حکم مسئولیت صادر و ابلاغ کرده و هیات امنا مرتب به صورت ماهیانه جلسه برگزار کنند.

هیات اجرایی پروژه مرکز دفاع مقدس نیز زیرنظر علی فرخزاد به صورت منظم تشکیل جلسه دهد و گزارش‌های لازم از انجام از پیشرفت عمرانی پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس و ارائه راهکار مناسب جهت ارائه در جلسه هیات امنا تا پایان ماه دی جهت تصویب ارائه کنند.

برگزاری ششمین جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس استان قزوین

در این جلسه مقرر شد حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اقدام و رایزنی لازم جهت در دریف بودجه ملی قرار گرفتن برای سال 99 مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان از طریق کمیسیون تلفیق انجام دهد.

همچنین شهرداری قزوین باید اقدام عملیاتی تا پایان دی مبلغ 3 میلیارد تومان در حوزه پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس مستهلک کرده و اسناد آن را جهت اقدام بعدی به سازمان برنامه و بودجه ارسال کند.

در بحث چاپ کتاب در حوزه دفاع مقدس باید اسناد و مدارک لازم که از سوی بنیاد حفظ و آثار دفاع مقدس به استاندار قزوین ارائه شود تا وی دستورات بعدی را جهت چاپ به مبادی ذی‌ربط ابلاغ کند.

در این جلسه سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر (عج)، سرهنگ دوم پاسدار صادق‌پور مسئول بسیج سازندگی استان، سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، یاری رئیس مدیریت برنامه‌ریزی استان، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری قزوین، حکمت داودی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، سیاوش طاهرخانی شهردار قزوین و مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار