دومای روسیه صلاحیت گزینه پوتین برای نخست‌وزیری را تأیید کرد

نمایندگان پارلمان روسیه، «میخائیل میشوستین» را بعنوان نخست‌وزیر جدید کشور خود مورد تأیید قرار دادند.
کد خبر: ۳۷۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹ - 16January 2020

دومای روسیه صلاحیت گزینه پوتین برای نخست‌وزیری را تأیید کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، بعد از استعفای روز گذشته کابینه، نمایندگان پارلمان روسیه امروز (پنجشنبه)، صلاحیت «میخائیل میشوستین» برای تصدی پست نخست‌وزیری این کشور را مورد تأیید قرار دادند.

بنا به گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، «دیمیتری مدودوف» نخست وزیر روسیه و اعضای کابینه دولت او روز گذشته (چهارشنبه) از مقام خود استعفا کردند و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، «میخائیل میشوستین» را بعنوان نامزد احراز پست نخست‌وزیری کشورش معرفی کرد..

طبق این گزارش، ۳۸۳ نماینده پارلمان روسیه به اتفاق آراء، نامزدی میشوستین برای تصدی پست نخست‌وزیری این کشور را مورد تأیید قرار دادند و هیچ نماینده‌ای علیه وی رأی نداد، اما ۴۱ نفر از اعضای پارلمان روسیه که از اعضای حزب کمونیست بودند، رأی ممتنع دادند.

راشاتودی ادامه داد، میشوستین، رئیس پیشین بخش مالیات فدرال، پیش از این وعده تجدید کابینه را ارائه داده بود و این به مفهوم آن است که چهره‌های جدیدی احتمالاً بعنوان وزیر در روسیه برگزیده خواهند شد.

این سیاستمدار ۵۳ ساله از سال ۱۹۹۸ در دولت روسیه فعال بوده است و بعنوان فردی شناخته می‌شود که خدمات مالیاتی روسیه را به راندمان قابل توجهی سوق داده است.

اوایل امروز نیز حزب حاکم «روسیه واحد» روسیه، نامزدی میشوستین را برای تصدی نخست‌وزیری این کشور مورد تأیید قرار داده بودند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است مدودوف پس از استعفا قرار است به‌عنوان معاون دبیر شورای امنیت روسیه به فعالیت خود ادامه دهد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها