شهید «علیجان فراشی»:

با ریختن خون ما درخت اسلام بارورتر می‌شود

در وصیت‌نامه شهید «علیجان فراشی» آمده است: با ریختن خون ما درخت اسلام تنومندتر و بارورتر می‌شود. دشمنان اسلام بدانند که هرچه ملت ما شهید بدهد، مبارزه آن‌ها نسبت به دشمنان اسلام بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۳۷۹۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱ - 16January 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، شهید «علیجان فراشی» دوم تیر 1346 در روستای فاش ساردوئیه از توابع شهرستان جیرفت متولد شد. وی تا پایان مقطع راهنمائی درس خواند و سپس به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. علیجان به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت و سرانجام در بیست و یکم دی 1365 در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

قسمت‌هایی از وصیت‌نامه شهید «علیجان فراشی» را در ادامه می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

همه بدانند هدف از اینکه من به جبهه آمدم، یاری نمودن اسلام بود و برای خاطر خدا به جبهه آمدم و تا آخرین قطره خون خود در جبهۀ جنگ خدا شکر و می کنم که خدا مرا در چنین موقع گرانبهایی قرار داد تا در راه اسلام خدمت کنم و جان خود را فدای اسلام و قرآن کنم و امیدوارم خدا این جان ناقابل مرا که به او تقدیم می کنم بپذیرد و من دین خود را نسبت به اسلام ادا کرده باشم و شهید شهدن، باعث سرافرازی من است.

انسان یک روز عمرش به پایان می رسد، چرا انسان درگیر هواهای نفسانی خود شود. پس بنابراین بهتر است که انسان در راه خدا و قرآن شهید شود، هم در دنیا و هم در آخرت روسفید باشد و شرمنده روی خدا نباشد. بازماندگان او هم در روی مردم سرافراز هستند و با ریختن خون ما درخت اسلام تنومندتر می شود. همچنین بارورتر می شود.

دشمنان اسلام بدانند که هرچه ملت ما شهید بدهد، مبارزه آنها نسبت به دشمنان اسلام بیشتر می شود. به امید آن روزی که اسلام در تمام جهان حاکم شود و آقا امام زمان ظهور کند و تمام جهان را نورانی کند و ظلم و ستم را در روی زمین ریشه کن کند.

وصیت من به مادرم این است که مادر جان با شهید شدن من می دانم که تو زحمت کشیدی و مرا بزرگ کردیف حق تو است که گریه کنی اما گریه کردن هم فایده ندارد. اگر زیاد گریه بکنی، دشمنان اسلام خوشحال می شوند. پس بنابراین گریه کمتر کن و اگر برایتان امکان دارد، برای من سیاه پوش نشوید و مادر در آخر از تو می خواهم که شیرت را حلالم کنی و اگر بدی از من دیدی مرا ببخشی.

وصیتم به برادرانم اینکه من از بین شما به سوی معبود یکتایم، خدا پرواز کردم و برای شما این غم خیلی سنگین است، خیلی خود را ناراحت نکنید که من از بین شما رفته ام. شما تنها کاری که می توانید بکنید، شکر خدا است و افتخار کنید که برادرتان در راه خدا کشته شده است. برادران از نماز خود غافل نشوید. برادران عزیز اگر از برادر خود بدی دیدید و اگر من به شما حرف ناشایستی گفتم و شما را نارحت کردم، مرا باید ببخشید.
وصیت من با خواهرانم این است که خواهرانم، زینب وار در مقابل مرگ برادرتان استقامت کنید و حجاب اسلام خود حفظ کنید و زینب وار در مقابل مردم باشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار