گام دوم انقلاب/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

گام دوم انقلاب، گام گسترش و توسعه فراگیر انقلاب اسلامی است/ مجلس آینده باید مجلس ایثارگران باشد

حجت‌الاسلام «غلامرضا مصباحی مقدم» گام دوم انقلاب را گام توسعه فراگیر کشور توسط جوانان دانست و گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب، حرف از تثبیت انقلاب اسلامی نیست، بلکه صحبت از گسترش و نفوذ بیشتر آن است.
کد خبر: ۳۷۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵ - 16January 2020

گام دوم انقلاب، گام گسترش و توسعه فراگیر انقلاب اسلامی است/ مجلس آینده باید مجلس ایثارگران باشدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «غلامرضا مصباحی مقدم» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز (پنج‌شنبه) در نشست «نقش ایثارگران در بیانیه گام دوم انقلاب» که در سالن همایش‌های بیمارستان شهدای هفتم تیر برگزار شد، اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب، حرف از تثبیت انقلاب اسلامی نیست، بلکه صحبت از گسترش و نفوذ بیشتر آن است.

وی گام دوم انقلاب را گام توسعه فراگیر کشور توسط جوانان دانست و افزود: کشور ما امروز به برکت جوانان در همه عرصه‌ها، خصوصاً علم و فناوری و عرصه دفاعی، پیشرفت کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موشک‌باران پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: امروز ایستادگی انقلاب اسلامی مقابل آمریکا کار بزرگی است؛ چراکه ۸۰ سال است کسی جرات نکرده است که به سوی آمریکا موشک شلیک کند.

وی با بیان اینکه حضور ملت در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» و همرزمان شهیدش، روح تازه‌ای را به انقلاب اسلامی دمید و ضربات مهلکی را به دشمنان وارد کرد، تصریح کرد: مسئولان نباید در قبال ملت سستی کنند؛ چراکه این مردم شایسته وضعیت بهتری هستند.

مصباحی مقدم با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افرادی که نسبت به حضور در انتخابات احساس تکلیف شرعی می‌کنند، در انتخابات قبلی مجلس بر سر صندوق‌های رای یا حضور نیافته و یا در انتخاب خود دقت نکرده‌اند.

وی افزود: مستضعفان در تعیین سرنوشت انتخابات‌ها، همواره نقشی اساسی دارند؛ بنابراین باید همه را به شرکت در انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی توصیه کرد تا سرنوشت چهار سال آینده کشور خود را به درستی رقم بزنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: مجلس آینده باید مجلس ایثارگران باشد؛ چراکه کسانی که آلام انقلاب اسلامی را درک کرده‌اند، برای ادامه راه شهدا دل‌شان می‌سوزد.

وی با بیان اینکه عده‌ای در نهضت انقلاب اسلامی پیشتاز بودند و بقیه افراد به آن‌ها پیوستند، تأکید کرد: افرادی از این جنس باید مجلس و دولت را تشکیل دهند.

حجت‌الاسلام «مصباحی مقدم» با بیان اینکه شهادت راهی است که خدا در برابر انسان گشوده و بالاترین مقام‌ها را برای انبیاء، ائمه اطهار و شهدا در آخرت قرار داده است، اظهار داشت: کسانی که در راه خدا شهید می‌شوند خداوند هم اعمال آن‌ها را مورد عنایت قرار می‌دهد.

وی افزود: خدا شهدا را راهنمایی خواهد کرد؛ اما نه از جنس هدایت‌های دنیایی؛ چراکه شهدا راه خدا را شناخته و آن را طی کرده‌اند؛ بنابراین خدا حال شهدا را اصلاح و برای آن‌ها بهشت را فراهم کرد.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم با بیان اینکه خداوند متعال بهشت را در روایات و قرآن توصیف و تبیین کرده است تا برای مومنان شوق ایجاد کند، گفت: شهدا منزل‌گاه خود را در بهشت دیدند؛ همان‌گونه که امام حسین (ع) بین انگشتان خود، بهشت را به یارانش در کربلا نشان داد.

وی به بیان نقل قولی از سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» پرداخت و بیان داشت: سردار شهید «قاسم سلیمانی» قبل از شهادتش در عراق، به سوریه و لبنان رفته بود و رزمندگان حزب‌الله می‌گویند یک نوجوان لبنانی مدت‌ها بود که بی تابی می‌کرد تا سردار سلیمانی را ببیند؛ بنابراین وقتی حاج‌قاسم به لبنان آمد، این نوجوان را نزد وی آوردند و او هم در آغوش حاج‌قاسم رفت و گریه و بی‌تابی کرد.

حجت‌الاسلام «مصباحی مقدم» دامه داد: موقعی که حاج‌قاسم می‌خواست خداحافظی کند، این نوجوان گفت کجا می‌روید و حاج‌قاسم نیز گفت «به سوی مقتل خودم».

وی افزود: در دست‌نوشته‌های سردار شهید «قاسم سلیمانی» که در سررسیدی که یا آن را فراموش کرده بود با خود ببرد و یا اینکه عمدا او را جا گذاشته بود، مشخص است که او با خداوند متعال معامله کرده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار