برگزاری مراسم‌های بزرگداشت سالگرد شهادت روحانی شهید «نواب صفوی» در قم

مراسم‌های بزرگداشت سالگرد شهادت روحانی شهید «سید مجتبی نواب صفوی» و دیگر شهدای فداییان اسلام، پنج‌شنبه در وادی‌السلام قم و حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ - 17January 2020

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی در قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم بزرگداشت شصت و چهارمین سالگرد شهادت روحانی مبارز «سید مجتبی میرلوحی» معروف به «نواب صفوی» و شهیدان بزرگوار «ذوالقدر» و «واحدی» در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

حجت الاسلام احتشام امام جمعه کاشان و از اساتید حوزه علمیه در این مراسم با بیان ابعاد مختلف شخصیتی شهید نواب صفوی به ویژه تلاش‌های مبارزاتی ایشان در دوران رژیم ستم شاهی بیان کرد: این شهید والامقام از پیشتازان شکل گیری نهضت اسلامی و نمایان شدن چهره طاغوت برای مردم بود که روحیه جهاد را تقویت کرد.

وی همچنین با اشاره به سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، گفت: همه مردم ایران خود را همدرد غم از دست دادن این عزیزان می دانند.

خاطرنشان می‌شود در این مراسم که با گرامی‌داشت نخستین شب خاکسپاری شهدای سانحه هوایی نیز همزمان بود، آیت‌الله «عباس کعبی» عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام «ذوالنوری» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، «بهرام سرمست» استاندار قم، «احمد امیرآبادی» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، خانواده معظم شهدا، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم نیز حضور داشتند.

همچنین، مراسم بزرگداشت دیگری نیز با حضور رییس جمعیت فداییان اسلام و جمعی از مسئولان، در جوار مزار مطهر شهدا در آرامستان «وادی‌السلام» قم برگزار شد.

در این مراسم، «محمدمهدی عبدخدایی» رییس جمعیت فداییان اسلام با بیان خاطراتی از آیت‌الله طالقانی و شهید نواب صفوی، اظهار داشت: شهید نواب قبل از اجرای حکم اعدام، گفت: «پس از شهادتم از هر قطره خونم یک نواب برخواهد خاست» و امروز می‌بینیم که نواب‌هایی همچون سردار شهید «قاسم سلیمانی» در برابر استکبار ایستادند و جان خود را تقدیم کردند.

در این مراسم که آیت‌الله «سید جعفر شبیری زنجانی» شاگرد قدیمی حضرت امام خمینی (ره) و همرزم شهید «نواب صفوی»، «حسن مالکی‌نژاد» مسئول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم و مسئولانی از اوقاف، شهرداری و بسیج نیز حضور داشتند، گروه‌های سرود، سرود‌هایی را اجرا کردند و اشعاری نیز در مدح امام رضا (ع) قرائت شد؛ همچنین تعدادی از شرکت‌کنندگان به قید قرعه، زائر آستان مقدس ثامن الحجج (ع) شدند و پس از آن، شرکت‌کنندگان با قرائت قرآن، به مزار مطهر شهید نواب صفوی و شهیدان ذوالقدر و واحدی ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار