واکنش شبکه‌های خبری جهان به برگزاری نماز جمعه تهران به امامت رهبر انقلاب

شبکه‌های مختلف خبری مطرح جهان به برگزاری نماز جمعه امروز تهران به امامت حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۳۷۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ - 17January 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، برگزاری نماز جمعه امروز تهران به امامت حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، واکنش شبکه‌های مختلف خبری مطرح جهان را درپی داشته است.

در این راستا، وبگاه شبکه «بی.بی.سی» با تأکید بر این‌که این اتفاق برای اولین‌بار از سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۰) رخ می‌دهد، نوشت: «آیت‌الله خامنه‌ای نماز جمعه این هفته را در مصلی تهران امامت می‌کند... خبرگزاری مهر می‌گوید ملت ایران بار دیگر اتحاد و عظمت [حضور] خود را نشان خواهند داد».

بی.بی.سی ادامه داد: «آخرین باری که آیت‌الله خامنه‌ای نماز جمعه تهران را امامت کرد، در سال ۲۰۱۲ و در مراسم سی‌وسومین سالگرد [پیروزی] انقلاب اسلامی بود».

واکنش شبکه‌های خبری جهان به برگزاری نماز جمعه تهران به امامت رهبر انقلاب

این شبکه به نقل از تحلیلگران و کارشناسان امور ایران، نوشت: «امامت نماز جمعه در پایتخت، اقدام نمادین مهمی است که معمولا برای زمانی نگه داشته می‌شود که عالی‌ترین مقام ایران می‌خواهد پیام مهمی را بدهد».

در ادامه واکنش‌ها به برگزاری نماز جمعه امروز تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» در مطلبی به اعلام خبر برگزاری نماز جمعه امروز تهران پرداخت و نوشت: این امر در زمانی بحرانی برای ایران انجام می‌شود.

این خبرگزاری با اشاره به ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حمله تروریستی آمریکا، نوشت: «[رهبر انقلاب] در مراسم تشییع سردار سلیمانی گریست و وعده داد انتقام سختی از ایالات متحده گرفته می‌شود».

واکنش شبکه‌های خبری جهان به برگزاری نماز جمعه تهران به امامت رهبر انقلاب

آسوشیتدپرس در ادامه به موشک‌باران پایگاه «عین‌الاسد» تحت اشغال نظامیان تروریست آمریکایی در عراق اشاره کرده و نوشت: این در حالی است که کاخ سفید تحریم‌های اقتصادی فلج‌کننده بر ایران اعمال کرده و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز علناً از ناآرامی‌ها حمایت می‌کند.

این خبرگزاری همچنین افزود: «ترامپ امیدوار است اعتراضات و تحریم‌ها منجر به تغییرات بنیادین در [ایران] شود».

خبرگزاری فرانسه نیزاز دیگر رسانه‌های غربی بود که به برگزاری نماز جمعه امروز تهران به امامت حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) واکنش نشان داد.

این خبرگزاری با ادعای اینکه اوضاع ایران در حال حاضر ملتهب است، مدعی شد ایران با رفتن تا آستانه جنگ با ایالات متحده و سقوط تصادفی هواپیمای اوکراینی، ماه سختی را گذارند.

این رسانه اروپایی با بیان اینکه آیت‌الله خامنه‌ای آخرین بار در سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۰) نماز جمعه را امامت کرده بود، نوشت: «آن موقع،‌ در زمان بحران مسئله هسته‌ای ایران بود. حضور امروز جمعه ایشان در برهه پرالتهابی است که کشور بعد از ترور ژنرال ارشد خود «قاسم سلیمانی» به دست آمریکایی‌ها و موشک‌باران اهداف نظامی آمریکا در عراق گذارند».

واکنش شبکه‌های خبری جهان به برگزاری نماز جمعه تهران به امامت رهبر انقلاب

خبرگزاری فرانسه همچنین به آغاز مکانیسم حل اختلاف در برجام توسط کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه اشاره کرده و افزود: «محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز اروپایی‌ها را به فروش توافق [هسته‌ای] برای اجتناب از تنبیه آمریکا متهم کرده و گفت ترامپ بازهم مانند قلدرهای دبیرستانی رفتار کرد».

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار