امام جمعه زاهدان:

مردم افتخارآفرینی‌های سپاه و نیرو‌های مسلح را فراموش نمی‌کنند/ بیش از ۳ هزار نفر از سیل نجات پیدا کرده‌اند

حجت‌الاسلام «مصطفی محامی» گفت: مردم بصیر و هوشیار ایران بار دیگر نشان دادند که همیشه با هر سختی این انقلاب را دوست دارند و نمی‌گذارند خون شهدا پایمال شود، مردم انقلابی ما هرگز افتخارآفرینی‌های سپاه و نیروهای مسلح را فراموش نخواهند کرد.
کد خبر: ۳۷۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ - 17January 2020

مردم انقلابی ما هرگز افتخار آفرینی سپاه و نیروهای مسلح را فراموش نخواهد کردبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، حجت‌الاسلام «مصطفی محامی» امام جمعه زاهدان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: یکی از راه‌های دست‌یابی به تقوا، شناخت دنیا و دل نبستن به دنیای فانی و شناخت کامل به دنیای آخرت است.

وی گفت: در هفته‌های گذشته، چند حادثه تلخ در کشور ما رخ داد که اول شهادت حاج قاسم سلیمانی بود و بعد هم به دنبال آن سقوط هواپیمای اکراینی رخ داد و تعدادی از هموطنان ما به شهادت رسیدند که مسئولین سپاه در سریع‌ترین زمان ممکن با صداقت تمام به مردم عزیز عرض کردند که این اشتباه از طرف خود نیروهای مسلح بوده است و اعلام کردند که در برابر قانون مطیع هستیم و برای خودشان خط قرمزی درست نکردند.

محامی افزود: اما نکته‌ای که بسیار مهم است، این است که دشمنان بعد از جمعیت میلیونی که در مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی دیدند دوباره تلاش کردند تا وحدت بین مردم و مسئولین و سپاه را از بین ببرند، نکته‌ای دیگری که خیلی مهم است، این است که عده‌ای در کشور و مزدور دشمن به خیابان‌ها آمدند و به نظام توهین کردند و حتی با تحریک مردم انقلابی ما، باعث شدند دشمن دندان طمع خود را تیز کند.

وی گفت: نکته مهم دیگر این بود که مردم بصیر و هوشیار ایران، بار دیگر نشان دادند که همیشه با هر سختی این انقلاب را دوست دارند و نمی‌گذارند خون شهدا پایمال شود، مردم انقلابی ما هرگز افتخارآفرینی‌های سپاه و نیروهای مسلح را فراموش نخواهند کرد.

امام جمعه زاهدان افزود: خیلی‌ها فکر می‌کنند هیچ زمان خدایی وجود ندارد و آخرتی نیز در کار نخواهد بود و هر چه هست در همین دنیاست و تا می‌توانند به این دنیا دل می‌بندند؛ اما دل بستن به این دنیا چیزی جز ضرر برای انسان نیست و عاقبت بخیری برای انسان ندارد.

وی دامه داد: در روزهای گذشته بارندگی‌های بی‌سابقه‌ای داشتیم و این بارندگی‌ها از طرفی رحمت خداوند است و بسیاری از سدها پر شده و خشکسالی چند سال گذشته را جبران کرده است؛ اما امتحان الهی نیز هست و باعث شده تا بسیاری از شهرها و روستاها خسارت‌های گسترده‌ای از نظر زیرساخت‌ها و ساختمان‌ها و منازل ببینند.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: در منطقه دلگان، قصرقند، فنوج، بزمان و زرآباد، حجم آب بسیار بالا بود و ارتفاع آب تا جایی بود که حتی برای کمک‌رسانی با قایق تردد می‌کردند.

وی افزود: امروز هر کدام ما در برابر این امتحان الهی وظیفه‌ای داریم تا به کمک هم‌استانی‌های عزیزمان برسیم و تمام مسئولان و نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی و استان قدس رضوی و نیروهای جهادی، بسیج شده‌اند و به صحنه آمدند و یک وحدت دیگری در جامعه اسلامی نشان دادند که اگر در گوشه‌ای از کشور مشکلی ایجاد می‌شود، همه و همه متحد در کنار هم هستند و این امدادرسانی هنوز ادامه دارد و بیش از سه هزار نفر از سیل نجات پیدا کردند.

محامی افزود: با توجه به وسعت منطقه و حجم آب، مقداری خدمات‌رسانی دچار مشکل شده بود؛ اما به لطف پروردگار این امدادرسانی‌ها ادامه دارد تا کمک شود این خسارت‌ها مجدد ساخته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار