اعتراضات ضد توافق وارادات گاز از رژیم صهیونیستی در اردن

هزاران اردنی امروز (جمعه) به خیابان‌ها آمده و خواستار لغو قرارداد خرید گاز از رژیم صهیونیستی شدند.
کد خبر: ۳۷۹۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶ - 17January 2020

اعتراضات ضد توافق وارادات گاز از رژیم صهیونیستی در اردنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، هزاران اردنی امروز پس از اقامه نماز جمعه در خیابان در پاسخ به فراخوان «پویش ملی اردن» برای لغو توافق واردات گاز از سرزمین اشغالی به خیابان‌ها آمدند و شعار دادند: «معاملشه خائنانه و جنایت‌آمیز باید از بین برود.»

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، معترضان همچنین خواستار استعفای دولت «عمر الرزاز» شدند و از پارلمان نیز خواستند تا قانون منع واردات گاز از سرزمین اشغالی را در روز یکشنبه هفته آتی تصویب کنند و ضمن لغو قرارداد هر کسی که آن را امضاء کرده را به محاکمه بکشانند.

«پویش ملی اردن» پیش از این از استان‌ها و شهر‌های مختلف نیز خواسته بود تا به این جنبش ییوسته و در اعتراضات شهر «امان» شرکت کنند.

در جریان این اعتراضات، درگیری میان نیرو‌های امنیتی و معترضان نیز رخ داد و این در حالی بود که آن‌ها تلاش داشتند خود را به میدان «النخیل» برسانند و نیرو‌های امنیت مانع شدند. در نهایت معترضان تصمیم گرفتند تا تظاهرات را متوقف کرده و بیش از آن جلوتر نروند.

پارلمان اردن قرار است روز یکشنبه، پیشنهاد قانون «منع واردات گاز از رژیم صهیوینستی» را کمیسیون حقوقی پارلمان آن را ارائه کرده به رأی بگذارد. تا کنون ۵۷ نماینده پارلمان اردن پیش نویس این قانون را امضاء کرده‌اند.

در ماه مارس سال گذشته نیز پارلمان اردن خواستار لغو هرگونه توافق واردات گاز با رژیم صهیونیستی شده و اعلام کرده بود که توافق با دشمن مورد قبول مردم و نمایندگان اردن نیست.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها