جانشین سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج خبر داد:

بیشترین حجم سفر راهیان نور در استان‌های خوزستان و کرمانشاه است

سرهنگ علی پوری با بیان اینکه اثر گذارترین قشر اعزامی به اردوی راهیان نور را قشر دانش‌آموزان و فرهنگیان تشکیل می‌دهند، گفت: بیشترین حجم سفر راهیان نور در خوزستان و بعد هم در کرمانشاه انجام شده است.
کد خبر: ۳۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹ - 07January 2015

بیشترین حجم سفر راهیان نور در استان‌های خوزستان و کرمانشاه است

به گزارش سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس مهندس علی پوری، جانشین سازمان اردویی کشور در دیدار با خانواده شهید علیرضا ارمات اظهار داشت: از سال گذشته قرارگاه مرکزی راهیان نور تقریبا استارت شروع راهیان نور دریایی را در استان هرمزگان زده و در سال 93 حرکت خوبی را هم در حوزه نیروی دریایی در سپاه استانی شروع کردیم.

وی از ایجاد پارک محلی در ساحل دریا خبر داد و بیان داشت: پارک ولایت محلی را برای اجرای نمایش های بصیرتی رزمی تعیین کردیم تا بخشی از آن ایثارگری ها، حضور و سلحشوری های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را به تصویر بکشیم و با مشارکت قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج سپاه و سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان ایجاد می شود.

علی پوری گفت: با راه اندازی مکان تفریحی و توریستی، مردم و افرادی که حتی به عنوان گردشگر به هرمزگان می آیند بصورت رایگان می توانند از ایجاد فضا و امکانات موجود در ساحل بهره مند شوند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت بالا بردن ظرفیت کمی و کیفی انجام شده در راهیان نور دریایی گفت: توسعه زیرساخت های و کیفی سازی بحث روایت گری و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های جوان نسل سوم و نسل چهارم و همچنین اجرای نمایشهای رزمی بصیرتی از جمله اقدمات ما برای بالابردن کیفیت راهیان نور دریایی است.

جانشین سازمان اردویی کشور خاطرنشان کرد: اولین سالی هست که بصورت عملی گام های عملی و موثری از جمله ظرفیت اسکان در راهیان نور دریایی ایجاد شده است که امیدوارم با همت و تلاش دوستانان در سپاه امام سجاد که پیشرفت های خوبی داشتند.

مهندس پوری ابراز داشت: انشالله تا قبل از نوروز امسال، نمایش رزمی بصیرتی در استان بوشهر و هرمزگان اجرا می شود.

وی اضافه کرد:  در 5 نقطه از استان خوزستان، سنندج،آذربایجان غربی و کرمانشاه، رزمایش فرهنگی بصیرتی در حال برگزاری است و نهمین و دهمین رزمایش ما در کشور، در استان های بوشهر و هرمزگان اجرا خواهد شد.

جانشین سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج افزود: بخش اعظم اردوهای راهیان نور دریایی در2 استان بوشهر و هرمزگان انجام می شود.

این مسئول تصریح کرد: حدود یک میلیون دانش آموز و فرهنگی به راهیان نور اعزام می شوند.

جانشین سازمان اردویی کشور اثر گذارترین قشر اعزامی به اردوی راهیان نور را قشر دانش آموزان و فرهنگیان عنوان کرد و اضافه کرد: این اقشار می توانند آینده کشور ،نظام و انقلاب را با اگاهی از ارزشها و پتانسیلی که دفاع مقدس داشته و ایجاد کرده بتواند به نحو شایسته به صاحب اصلی انقلاب امام عصر تحویل بدهد.

وی خاطر شنان کرد: استان خوزستان محور هست چون زیر ساخت های ما در خوزستان خیلی بیشتر است و بقیه استان ها را در یک فصل خاص می توانیم اعزام کنیم.

علی پوری در پایان یادآور شد: بیشترین حجم سفر راهیان نور در خوزستان و بعد هم در کرمانشاه انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار