دکتر اردستانی:

عظمت دفاع مقدس باید حفظ شود

آنچه دارایی لشکر است باید در تاریخ‌نگاری‌اش قید شود؛ بدین معنی که اسامی شهدا، مفقودین، مجروحین، جاویدالاثرها و آزاده‌ها باید یک‌به‌یک مطرح شود. چرا که ایران دیگر این صحنه‌ها را نمی‌بیند و بنابراین بندبند این عظمت باید حفظ شود.
کد خبر: ۳۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸ - 07January 2015

عظمت دفاع مقدس باید حفظ شود

به گزارش سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس دکتر حسین اردستانی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، در همایش فرماندهان و مسئولان ادوار لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع)، با اشاره به اینکه مهمترین مسئله تاریخی ایران دفاع مقدس است، گفت: حفظ این هویت ملی مهمتر از خود حادثه است زیرا ما میتوانیم با حفظ آن قرنها دارای هویت جدید باشیم به نحوی که امروز کشورهای غربی مانند کانادا، آلمان، آمریکا و... موزه درست میکنند و سربازان و فرماندهانی که در رویکرد امپریالیسیتی خود، خون ریختند و نابودی به بار آوردند، بهعنوان افتخار حفظ میشوند.

وی با بیان اینکه ملتها نیازمند اتکای هویتی، عملکرد و شکوه هستند، ادامه داد: شکوه و افتخار فقط به تبلیغات وابسته نیست بلکه این موضوع نیاز به بقا دارد از سوی دیگر حفظ و بهجا ماندن هویت نیز فقط با متنهای مکتوب میسر است. به عبارت دیگر هنر و فیلم دوران کوتاهی میتواند پاسخگو باشد ولی کتاب قرنها پشتوانه ملت را نگه میدارد بدین ترتیب هیچ ملتی بدون متن مکتوب ملت بالندهای نیست.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس تصریح کرد: افتخار جمهوری اسلامی راهبرد «نه شرقی نه غربی» امام(ره) است که با ادعای بازیگری جدید، حرف جدیدی را آورده است لذا شما فرماندهان و رزمندگان مراحل جنینی آن را در دفاع مقدس به بلوغ رساندید و امروز هم مراحل تکمیل آن در حال شکل گیری است.

دکتر اردستانی با تأکید بر اینکه در نوشتن سرمایهگذاری کمی صورت گرفته و در این موضوع ۲۵ سال تأخیر داریم، ادامه داد: اصحاب دفاع مقدس فرصتشان رو پایان است پس باید هر یگانی، متنوع و فراگیر به تألیف عملکرد خود بپردازد البته نوشتن عملکرد لشکر نیازمند طرح تدوین است یعنی باید این کار با نقشه شروع شود.

وی با اظهار این مطلب که متن باید علمی باشد یعنی بدون پیشداوری و دخالت انجام شود، خاطر نشان کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری گفتند: «لازم نیست در مورد دفاع مقدس غلو کنیم» زیرا در جنگ امری الهی اتفاق افتاده و این قطرهای از عاشورا است چون اتکای وحیانی داشته نه اینکه عقل بشری آن را هدایت کرده باشد.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، اظهار داشت: این متن باید منسجم، روان، با روح، فاخر، در سطح ملی و نه در سطحی سازمانی باشد زیرا متنهای عوامزده و پیشپا افتاده جوابگوی لشکر نیست. پس باید این متن مستند و متشکل از توصیف باشد نه تحلیلهایی که بخواهد مفهوم آن را تحتالشعاع خود قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار