به روز شده در: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
حجت‌الاسلام اکرمی:
عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: به موجب «مکتب سلیمانی» در تامین امنیت کشور ما باید نیرومند باشیم تا دشمن جرأت نکند جلو بیاید.
کد خبر: ۳۸۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ - 18January 2020

ویژگی «مکتب سلیمانی» اتکا به قدرت داخلی استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حجت الاسلام سیدرضا اکرمی» عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگویی، در رابطه با فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد «مکتب سلیمانی» اظهار داشت: نکته اول اینکه شهید «حاج قاسم سلیمانی» فردی «کتوم» بود، یعنی کم حرف می‌زد و آنجایی هم که کم حرف می‌زد به اهلش می‌گفت. یعنی این گونه نبود که هر جایی سفره دلش را باز کند، نقد و انتقاد کند یا گزارش دهد بلکه به جا و بسیار کم حرف می‌زد.

وی با تاکید بر این که «کتوم بودن» یکی از ویژگی‌های انسان والا است، عنوان کرد: نکته دیگر در مورد حاج قاسم این است که ایشان گمنامی را بهتر و بیشتر از مشهور بودن می‌پسندید.  رهبر معظم انقلاب اسلامی در جایی می‌فرمایند در یک جلسه‌ای می‌گشتیم تا او (حاج قاسم) را پیدا کنیم. این جور نبود که دم دست باشد و خودش را نشان بدهد. واقعاً گمنامی را می‌پسندید و اهل کار بود. می‌خواست اهل عمل باشد نه خودنمایی.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به این که «حاج قاسم سلیمانی» فراجناحی بود و اصلاً چپ و راست، اصلاح طلب و اصول گرا، مستقل و ولایی و امثال این ها برایش مطرح نبود، گفت: او فقط به نظرات فرمانده کل قوا که هم ولی‌فقیه او و هم فرمانده کل قوا بود توجه می‌کرد و با او مسائل را در میان می‌گذاشت و به ایشان گزارش می‌داد. وی با همه جناح‌ها در ارتباط بود. یعنی با همه افراد و شخصیت‌ها چه مسئول و چه غیر مسئول که می‌بایست ارتباط داشته باشد ارتباط داشت اما فراجناحی بود.

اکرمی افزود: نکته دیگر در مورد حاج قاسم اخلاص او بود. ایشان واقعاً هر جا می‌دید که مصلحت است و باید برای خدا خدمت کند وارد می‌شد. حالا این مصلحت در لبنان، سوریه، عراق، ترکیه یا جای دیگر باشد. نکته نهایی که در مورد ایشان وجود دارد این است که واقعاً در طول این ۳۸ یا ۴۰ سالی که در سپاه پاسداران بود یک خط مستقیم را دنبال می‌کرد. نه اهل افراط بود نه تفریط، نه کند می‌آمد و نه تند می‌رفت. مرد عمل بود و در صحنه عمل نفر اول بود که حضور داشت و انجام وظیفه می‌کرد. این «مکتب» است و این عبارات همگی در یک مکتب وجود دارد که انسان انتظار دارد از طرف خیر ببیند و شری نبیند.

وی در پاسخ به این سوال که «ویژگی مکتب سلیمانی در تأمین امنیت کشور و تحقق صلح چیست؟» تصریح کرد: ما بارها و بارها از باب اسلام محمدی اعلام کردیم که والصلح خیرٌ، ادخلوا فی السّلمِ کافّه. ما صلح را اصلح می‌دانیم و سلم و مدارا را می‌بینیم و جهات قوت و قدرت را با عنوان بازدارندگی می‌نگریم. قرآن می‌گوید خودتان را نیرومند کنید تا دشمن را باز بگذاریم نه اینکه بگویند بروید به هر قیمتی بجنگید یا امثال اینها.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: بنابراین ما باید نیرومند باشیم تا دشمن حرمت ما را نگه دارد و جرأت نکند جلو بیاید. اگر هم جلو آمد باید «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ‌» باشیم.

اکرمی در پایان در رابطه با اینکه «مکتب سلیمانی چه رویکردها و سیاست‌هایی را در زمینه «سازش» و «صلح» و «مقاومت» داشت؟» خاطرنشان کرد: به عقیده من شهادت حاج قاسم سلیمانی و همراهانش یک تلنگری بر جامعه ما وارد کرد و ما را نسبت به سرگرم بودن به این برچسب‌ها و مسائل پیش پا افتاده و دم دستی هشدار داد که برویم سر اصل مطلب و دشمن را جدی بگیریم، در داخل هم انسجام، اتحاد و وحدت حداکثری داشته باشیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 900

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها
آخرین اخبار