زهرا افضلی:

امروز هر سلبریتی بی سواد یک رسانه دارد

مدیر کارآمدی سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: امروز هر یک از سلبریتی های بی سواد در جامعه رسانه هستند و حتی رسانه رسمی را به چالش می کشند.
کد خبر: ۳۸۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ - 18January 2020

امروز هر سلبریتی بی سواد یک رسانه داردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «زهرا افضلی» رسانه را ابزاری برای پذیرش جامعه دانست و اظهار داشت: «مردم جامعه باید از طریق رسانه ارزش‌ها را درونی کرده و به هنجار‌ها عمل کنند.»

وی کتاب و منبر را رسانه‌هایی قدرتمند در گذشته نامید و افزود: «وقتی قرار است پیام منتقل و اذهان کنترل شود، قطعا رسانه دیداری و شنیداری بسیار قدرتمند است.»

به عقیه افضلی عفاف و حجاب پیامی قدرتمند دارد که اگر بصورت فاخر منقل نشود، مورد پذیرش مخاطب قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: «امروز هر یک از سلبریتی‌های بی سواد در جامعه رسانه هستند و حتی رسانه رسمی را به چالش می‌کشند. صداوسیما یک رسانه رسمی است و هر کس در فضای بارش اطلاعات تولید کننده پیام است.»

افضلی گفت: «ما امروز در فضای جنگ قرار داریم که گاه توازن قدرت را بر هم می‌زند. رسانه رسمی قصد دارد ارزش‌های فرهنگی تثبیت شده را منتقل کند، اما از سوی دیگر فرد بدلیل جذابیت ها، پیامی ضد رسانه رسمی منتقل می‌نماید؛ لذا در این تبادل قدرت، رسانه رسمی باید قوی عمل کند.»

وی خاطرنشان کرد: «پیام در رسانه ملی باید از سطح اقناعی و همراه سازی در حدی از جذابیت قرار گیرد تا بتواند با پیام ضد خود هم آوردی داشته باشد.»

افضلی افزود: «امروز رسانه بر مباحث گفتگو محور و مستقیم تمرکز کرده است، ولی در فضای غیر مستقیم خوب عمل نکرده و ضد مفهوم مورد نظر را در پیش گرفته است.»

وی ادامه داد: «یکی از مفاهیم پایه‌ای عفاف و حجاب موضوع محرم و نا محرم است؛ اگر خاطرتان باشد در دوره‌ای مجریان یکدیگر را با نام کوچک صدا می‌زدند. در این راستا احساس می‌شود مرز محرم و نامحرم در رسانه ملی شکسته می‌شود.»

افضلی گفت: «ما بصورت مستقیم در برنامه‌ها در خصوص عفاف و حجاب صحبت می‌کنیم، ولی بصورت غیر مستقیم حریم و مفهوم محرمیت را در رسانه تهی می‌نماییم. مخاطب در این فضا قطعا دچار دوگانگی خواهد شد.»

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار