امروز؛

وزیر خارجه اردن با رئیس جمهور عراق دیدار کرد

رئیس جمهور عراق در دیدار با وزیر خارجه اردن تاکید کرد که عراق هرگز مبدا تجاوز به هیچ کدام از کشور‌های همسایه نخواهد بود، بلکه ستون اصلی گرد هم آوردن دوستان و برادران است.
کد خبر: ۳۸۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ - 18January 2020

وزیر خارجه اردن با رئیس جمهور عراق دیدار کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق امروز در کاخ السلام بغداد میزبان «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن و هیأت همراه او بود.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، وزیر خارجه اردن در این دیدار ضمن ابلاغ سلام «عبدالله دوم» شاه اردن به رئیس جمهور عراق، اظهار داشت: «شاه اردن بر امنیت و ثبات عراق به عنوان محور اصلی امنیت منطقه تاکید می‌کند، ضمن اینکه جویای حال آیت الله سیستانی است و برای ایشان بهترین آرزو‌های سلامتی را دارد».

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، رئیس جمهور عراق هم بر لزوم تحکیم مبانی صلح و ثبات در منطقه و جلوگیری از جنگ‌ها و درگیری‌های بی‌فایده‌ای که ظرفیت‌های انسانی و مادی را هدر می‌دهد، تأکید کرد و گفت: «باید به زبان گفت‌وگو‌های جدی و صریح برای مقابله با بحران‌ها اتکا کرد».

رئیس جمهور عراق با تاکید بر اینکه عراق هرگز مبدا تجاوز به هیچ کدام از کشور‌های همسایه یا میدان جنگی برای تسویه حساب‌ها نخواهد بود، گفت: «عراق می‌خواهد ستون اصلی گرد هم آوردن برادران و دوستان در راستای تحقق منافع مشترک و تقویت صلح و امنیت در منطقه و دنیا باشد».

برهم صالح بر اهمیت توسعه روابط دو جانبه میان عراق و اردن و توسعه افق‌های همکاری به منظور تقویت روابط اقتصادی نیز تاکید کرد.

در پایان این دیدار رئیس جمهور عراق هم از وزیر خارجه اردن خواست سلام او را به شاه کشورش برساند و برای ملت عراق هم آرزوی توفیق و پیشرفت روز افزون کرد.

وزیر خارجه اردن امروز در سفری رسمی وارد بغداد، پایتخت عراق شد و با «محمد علی الحکیم» همتای عراقیش درباره جدیدترین تحولات منطقه و روابط دو جانیه دیدار کرد.

پیشتر، وزارت خارجه عراق اعلام کرده بود که الصفدی حامل پیام «عبدالله دوم» شاه اردن برای عراق است و قرار است درباره کاهش شدت تنش‌ها در منطقه و تلاش برای آرام‌سازی اوضاع و حمایت از عراق با مقامات عراقی دیدار و رایزنی کند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار