سردار علی فضلی:

حتی ناکامی های دفاع مقدس درس است/ با بستر سازی نسل جدید را به ارزش های دفاع مقدس نزدیک تر کنیم

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما باید نگاه تازه ای به دفاع مقدس داشته و باید بستر سازی کنیم تا نسل جدید و مردم به آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس نزدیک تر شوند و نمونه بارز این بستر سازی ها در راهیان نور قابل مشاهده است.
کد خبر: ۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۵ - 27September 2013

حتی ناکامی های دفاع مقدس درس است/ با بستر سازی نسل جدید را به ارزش های دفاع مقدس نزدیک تر کنیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، در برنامه دیروز امروز فردا، اظهار داشت: پیش از آغاز رسمی جنگ، کشور ما بواسطه وجود ناامنی در برخی مناطق وارد جنگ شده بود. قبل از 31 شهریور درگیری هایی توسط نیروهای بعثی عراق در مرز ایجاد شده بود که تقریبا 636 مورد به ثبت رسیده است و حدود 1050 شهید قبل از آغاز رسمی جنگ به اسلام تقدیم کرده ایم.

وی افزود: من 18 ساله بودم که در قصرشیرین، سومار، پاسگاه مرزی ژاندارمری همرزم عزیزان شدم، در آن موقع ارتش، سپاه و بسیج همزمان با هم در جنگ شرکت داشتند. فرمانده ی پاسگاه مرزی سومار که نزدیک به 13 پاسگاه را تحت کنترل داشت، مردی شجاع و مقاوم بود که هرگاه درگیری می شد ما به کمک آنها می رفتیم و همین امر باعث شد تا با نقاط قوت و ضعف مرزی خود و روحیه ی جنگی دشمن بیشتر آشنا شویم.
 
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در روزهای آغازین جنگ بود که ما متوجه شدیم نقطه ضعف ما در دو نقطه است؛ دشمن از همین دو نقطه به ما هجوم آورد و توانست بیشتر مناطق را از 5 استان کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و آذربایجان غربی را تصرف نماید.


سردار فضلی با اشاره به  خیال خام دشمن در روزهای آغازین جنگ، بیان نمود: دشمن با این هدف آمده بود که ظرف یک 3 روز خوزستان را تصرف کند و به تهران برسد؛ اما باعنایت خداوند علیرغم مدیریت خیانتکارانه بنی صدر به عنوان فرمانده نیروهای مسلح، بعد از فرمان نورانی امام (ره) که فرمودند: "هرکس می تواند سلاح دست بگیرد برود و مقابل دشمن بایستد"؛ نیروهای مردمی، بسیجیان، سپاهیان وارد عرصه جنگ شدند و در کنار ارتش مقتدر اسلامی ایران یک آرایش دفاعی منسجم را خلق کردند. در حالی که دشمن قریب به 12 هزار کیلومتر را از ایران اسلامی جدا کرده و 250 شهر یا به نوعی 550 روستا را از آن خود کرده بود.

وی با ذکر خاطره ای از اعزام در سپاه گچساران توسط سردار دلیری فرمانده سپاه گچساران، تصریح کرد:  به خوبی یادم هست در آن زمان سپاه گچساران 88 نفر نیرو داشت که سردار دلیری 4 نفر را برای نگهبانی در آنجا ماندگار و 84 نفر دیگر را به جبهه اعزام کرد. وقتی وارد خوزستان شدیم از شهید بزرگوار حاج داوود کریمی فرمانده عملیات سپاه در خوزستان سوال نمودند که کجا نیرو اعزام نشده ایشان پاسخ دادند به "دارالکمیل". بعد از حرکت از پاسگاه ژاندارمری پرسیدیم دشمن تا کجا پیشروی داشته، گفتند؟: از پیشروی دشمن اطلاعی نداریم؛ اما می دانیم که هنوز به اینجا نرسیده اند. بعد از گذشت ساعتی از شب برای شناسایی حرکت کردیم که بعد از 22 کیلومتر پیشروی رسیدیم به سلمانیه و محمودیه که متوجه شدیم در 900 متری ما عراقی ها از رودخانه کارون عبور کرده اند و در حال تقویت تجهیزاتشان هستند.

سردار فضلی افزود: دشمن قبل از ورود به خرمشهر از رودخانه کارون عبور کرده و جاده ی اهواز و آبادان را تصرف و تنها جایی که مانده بود، جاده ای بود که ماهشهر را به آبادان وصل می کرد و تلاش دشمن برای بدست آوردن این جاده بود؛ بنی صدر فکر می کرد که خرمشهر و آبادان از دست رفته و باز هم با پیام تاریخی امام که فرمودند: "حصر آبادان باید شکسته شود"، انسان های مجاهد در راه خدا و تکلیف شناس وارد عرصه شدند و آبادان حفظ شد.
 سردار فضلی اخلاص و نیت پاک رزمند ه ها را مورد توجه قرار داد و افزود: در 8 سال دفاع مقدس ما با تمام ظرفیت هایمان و هر آنچه داشتیم وارد شدیم و باید بدانیم هرچه داریم از دفاع مقدس است.

وی با اشاره به محوریت قرآن و ولایت در دفاع مقدس، ادامه داد: مگر می شود کسی که برای رضای خدا به جبهه می رود یا با خدا معامله می کند، پشیمان و نادم شود؛ امروز وفاداری همان رزمنده ها که در 8 سال دفاع مقدس را با پوست، گوشت، خون و استخوان لمس کرده اند را می توانید به وضوح ببینید؛  هنوز هم در حال پاسداری از ان 8 سال هستند.

وی ضمن بیان برخی ریزش ها پس از جنگ تحمیلی، تصریح کرد: رویش ها را هم باید دید. هرگز آن دوران با عصر کنونی قابل مقایسه نیست و باید از ناکامی های آن دوران درس بگیریم تا در آینده و ادای دینی که برگردن ماست کوتاهی نکنیم و همواره در جهت توسعه همه جانبه کشور تلاش کنیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به جنگ نرم که در عرصه کنونی تهاجم علیه ملت است، افزود: دشمن آرمان ها، اعتقادات و تفکر ما را مورد هدف قرار داده که خون و خون ریزی آن قابل مشاهده نیست.
 
سردار فضلی با اشاره به درس های 8 سال دفاع مقدس، تاکید کرد: هرجا ما مغرور شویم شکست خواهیم خورد. در عملیات بیت المقدس بعد از فتح خرمشهر مغرور شدیم و در عملیات رمضان شکست خوردیم.
 
وی در پایان گفت: شهیدان چراغ راه ما هستند که با استفاده از این بزرگواران به راه و مسیر درست دست پیدا خواهیم کرد و ما باید نگاه تازه ای به دفاع مقدس داشته باشیم. باید بستر سازی کنیم تا نسل جدید و مردم به آرمان های دفاع مقدس به ارزش های دفاع مقدس نزدیک شوند و نمونه بارز این بستر سازی ها در راهیان نور قابل مشاهده است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار