رییس هیأت رزمندگان اسلام:

هیأت‌های مذهبی عاملی برای از بین بردن فاصله طبقاتی هستند

«علی‌اکبر مداحی» هیأت‌های مذهبی را عاملی برای از بین بردن فاصله طبقاتی در جامعه دانست و گفت: هیت‌های مذهبی مرکز رسیدگی به ایتام و فقرا هستند و امروز بسیاری از هیأت‌های مذهبی هستند که در این راستا خیریه ایجاد کرده‌اند.
کد خبر: ۳۸۰۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲ - 19January 2020

هیئت‌های مذهبی عاملی برای از بین بردن فاصله طبقاتی در جامعه هستندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «علی‌اکبر مداحی» رییس هیأت رزمندگان اسلام، امروز (یک‌شنبه) در همایش «الگوی هیأت‌های مذهبی در ارتقاء معنویت، اخلاق و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی»، با اشاره به اثرات تربیتی هیأت‌های مذهبی بر فرد و جامعه، اظهار داشت: هیأت‌های مذهبی باید از هرنظر کامل باشند و حضور فرد نیز در هیأت مستمر باشد وگرنه اثرات آن کمتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیأت‌های مذهبی پایگاه‌های شعور، معرفت، تفکر و تعقل هستند، افزود: هیأت‌های مذهبی مرکز عشق، محبت و عاطفه و احساس هستند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرموده‌اند که مداحان با عقل، عاطفه، شعور و احساس مواجه هستند.

مداحی ادامه داد: اشک ریختن اثرات زیادی را بر روی افراد دارد که یکی از اثرات مهم آن، سبک شدن از بار سنگین گناهان است و شادابی را برای جامعه به ارمغان می‌آورد، برخلاف این‌که عده‌ای می‌گویند که روضه باعث افسردگی می‌شود.

وی با بیان این‌که اثرات معنوی زیادی در چای و غذای روضه وجود دارد که در روح روان انسان تأثیرات مثبت زیادی می‌گذارد، گفت: هیأت‌های مذهبی منشأ رفاقت، صمیمیت، وحدت و برادری هستند و یک فرد هیئتی محال است که در غیر از این مسیر گام بردارد.

رییس هیأت رزمندگان اسلام، هیأت‌های مذهبی را عاملی برای از بین بردن فاصله طبقاتی در جامعه دانست و گفت: هیت‌های مذهبی مرکز رسیدگی به ایتام و فقرا هستند و امروز بسیاری از هیأت‌های مذهبی هستند که در این راستا خیریه ایجاد کرده‌اند.

وی با تأکید بر این‌که هیأت‌های مذهبی به‌عنوان مراکزی برای کمک به همنوعان در مواقعی نظیر سیل و زلزله به حساب می‌آیند، بیان داشت: هیأت‌های مذهبی جایگاه درس ایثار، شجاعت، مقاومت و شهادت هستند.

مداحی، هیأت‌های مذهبی را مرکزی برای پناه جوانان و نوجوان از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: بهترین مکان برای محبت در بین اعضای خانواده، هیأت‌های مذهبی هستند؛ چراکه سیره اهل بیت (ع) درس محبت و ارتباط صمیمی بین اعضای خانواده است.

وی با تأکید بر این‌که هیأت های مذهبی مراکز ترویج فرهنگ و انس با قرآن کریم هستند، خاطرنشان کرد: اردوهای زیارتی و سیاحتی و اثرگذار یکی از برنامه‌های هیأت‌های مذهبی هستند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار