امیر نصیرزاده:

تلاش نهاجا برای ارتقای ایمنی پرواز‌های کشوری/ سپهبد شهید سلیمانی یک تئوریسین عالی و فرمانده‌ای مقتدر بود

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: سپهبد شهید سلیمانی سیاستمداری برجسته، فرمانده‌ای مقتدر و تئوریسینی عالی بود که شهادتش یک اتحاد و همبستگی به‌یادماندنی را در سطح کشور ایجاد کرد.
کد خبر: ۳۸۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴ - 19January 2020

تلاش نیروی هوایی برای ارتقای ایمنی پرواز‌های کشوری/ سردار شهید سلیمانی یک تئوریسین عالی و فرمانده‌ای مقتدر بودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم رونمایی از نقشه‌های بومی هوانوردی که امروز در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، با اشاره به حوادث ماه جاری اظهار داشت: دی‌ماه بسیار پر حادثه و پر ماجرایی را پشت سر گذاشتیم که با شهادت سپهبد قاسم سلیمانی شروع و موجی از اتفاقات پس از آن حادث شد.

وی افزود: سال گذشته با سپهبد شهید قاسم سلیمانی چندین مرتبه دیدار داشتیم، این شهید بزرگوار به شهید قجاوند که در سانحه هوایی جان خود را از دست دادند، علاقه وافری داشتند و در مراسمات ایشان که در نیروی هوایی برگزار شد، شرکت کردند.

فرمانده نهاجا ادامه داد: سپهبد شهید سلیمانی همچنین در نیروی قدس سپاه برای کارکنان نهاجا که در دفاع و پشتیبانی از رزمندگان و مدافعان حرم شرکت داشتند، مراسم بزرگداشتی برگزار کردند و سخنرانی پر مغزی را در تمجید از خلبانان و کارکنان نهاجا و تأثیرگذاری آنان در پیروزی جبهه مقاومت قرائت کردند. ایشان به تنهایی، سیاستمداری برجسته، فرمانده‌ای مقتدر و تئوریسینی عالی بود.

امیر نصیرزاده با اشاره به مراسم با شکوه تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی و همراهانشان گفت: شهادت این فرمانده بزرگ جبهه مقاومت، یک اتحاد و همبستگی به‌یادماندنی را در سطح کشور ایجاد کرد که موجب ناامیدی دشمنان شد.

وی بیان کرد: آنچه که کام ما را تلخ‌تر کرد، سانحه هوایی بود که در دی‌ماه اتفاق افتاد و متأسفانه پس از این حادثه شاهد اظهار نظر‌های متعددی از سوی عوامل دانشگاهی بودیم که بعضاً عجولانه بود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه باید ایمنی پروازی مورد توجه قرار گیرد، افزود: تنها کسی که بر موضوع ایمنی پرواز تأکید کرد، مقام معظم رهبری بودند. ایشان تأکید فرمودند که برای پیشگیری از این‌گونه اتفاقات باید کارشناسان، فکر و اندیشه کنند.

امیر نصیرازده عنوان کرد: سامانه‌ای که امروز از آن رونمایی می‌شود، «چارت هوایی دیجیتال» است که یکی از عوامل تأمین ایمنی، چارت‌ها و نشریات هوایی است، که رفع تحریم آن نیز جزو گفت‌وگو‌های برجامی بود.

وی گفت: در چنین شرایطی تعدادی از کارکنان نخبه نیروی هوایی به فکر افتادند و احساس مسئولیت کردند تا ضمن بخش نظامی در تأمین نقشه‌های هوانوردی در بخش غیر نظامی هم وارد شوند تا سطح ایمنی پروازها ارتقا یابد.

فرمانده نهاجا افزود: این سامانه مورد تأیید گروه پروازی کیش ایر قرار گرفت و امید است تا به‌عنوان یک محصول دانش‌بنیان برای تأمین نیاز‌های جامعه هوانوردی کشور تولید شود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها