روزنامه‌نگار آمریکایی به اتهام جاسوسی برای صهیونیست‌ها در بیروت بازداشت شد

یک روزنامه‌نگار آمریکایی در حین فیلمبرداری از صحنه درگیری‌های اطراف پارلمان لبنان در مرکز بیروت توسط نیرو‌های امنیتی لبنان بازداشت شد.
کد خبر: ۳۸۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱ - 20January 2020
روزنامه‌نگار آمریکایی به اتهام جاسوسی برای صهیونیست‌ها بازداشت شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، نیرو‌های امنیتی لبنان، روز یکشنبه یک روزنامه‌نگار آمریکایی را در حین فیلمبرداری از صحنه درگیری‌های اطراف پارلمان لبنان در مرکز بیروت، بازداشت کردند.
 
این روزنامه‎نگار آمریکایی که نامش فاش نشده است، فیلم‌های خود را برای روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» ارسال می‌کرد.
 
این روزنامه عبری‌زبان روز گذشته از طریق «فیسبوک‌لایو» صحنه‌های مستقیمی را از درگیری‌های اطراف پارلمان لبنان میان نیرو‌های امنیتی و تظاهرات کنندگان منتشر می‌کرد.
 
گزارش‌ها حاکی است که در جریان تظاهرات روز یکشنبه، نیرو‌های امنیتی از گاز اشک‌آور، خودرو‌های آب‌پاش و گلوله‌های پلاستیکی برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان ضددولتی استفاده کردند که اقدام به پرتاب سنگ می‌کردند و در نتیجه آن، دست‌کم 145 نفر مجروح شدند.
 
ارتش و پلیس ضد شورش تجهیزات خود را در مرکز بیروت مستقر کرده‌اند جایی که تظاهرات‌کنندگان در ورودی خیابان‌های منتهی به مقر پارلمان در نزدیکی میدان «الشهداء» تجمع کرده‌اند.
 
تظاهرات در لبنان در اعتراضات به وضعیت بد اقتصادی وارد چهارمین ماه خود شده است؛ حدود دو هفته بعد از آغاز این اعتراضات، «سعدالحریری» از نخست‌وزیری کناره‌گیری کرد و «حسان دیاب» مامور به تشکیل کابینه شد؛ ولی معترضان با تداوم حضور در خیابان‌ها خواستار کنار رفتن دیاب و مامور شدن شخصیتی مستقل برای تصدی نخست‌وزیری هستند.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها