رزمایش مشترک روسیه و سوریه در «طرطوس»

فرمانده رزمایش مشترک روسیه و سوریه از برگزاری رزمایش جدید نیروهای دو کشور در بندر طرطوس سوریه با هدف حفاظت از فعالیت‌های اقتصادی بین‌المللی در دریاها خبر داد.
کد خبر: ۳۸۰۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ - 21January 2020

رزمایش مشترک روسیه و سوریه در «طرطوس»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نیروهای مسلح روسیه و سوریه در بندر طرطوس تمرین‌های مشترک برای حفاظت از فعالیت اقتصادی بین‌المللی در دریاها انجام دادند.

«الکساندر یولداشیف» فرمانده رزمایش مشترک روسیه و سوریه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: بیش از دو هزار نظامی علاوه بر هفت فروند کشتی و قایق در این تمرین‌ها که از ۱۸ تا ۲۰ ژانویه برگزار شد، شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، در این رزمایش، خدمه کشتی‌های دریایی سوریه جستجوی مین‌ها در مجاورت بندر طرطوس را آموزش دیدند در حالی که سیستم‌های دفاع هوایی پانتسیر اس آسمان منطقه ساحلی را تحت کنترل داشتند.

یک یگان مشترک غواصی روسیه و سوریه هم به مقابله با گروهی از غواص‌های وابسته به تروریست‌های فرضی رفتند.

افرادی از نیروهای پلیس نظامی روسیه و واحدهایی از سوریه هم اقدامات مربوط به حفاظت، کنترل و بازرسی را تمرین کردند.

نیروی دریایی روسیه و نیروی دریایی سوریه ماه گذشته هم تمرین‌های مشترکی را در دریای مدیترانه از پایگاه دریایی روسی طرطوس انجام دادند.

مسکو در سال ۲۰۱۷ در توافقی بهره‌برداری ۴۹ ساله بندر طرطوس با هدف کمک به روابط تجاری و رشد اقتصادی سوریه را به دست گرفت.

شهر طرطوس با ۹۳ هزار نفر جمعیت، پس از «لاذقیه»، دومین بندر بزرگ در سواحل سوریه است.

این بندر در دوران اتحاد جماهیر شوروی، پایگاهی برای کشتی‌های روسی در دریای مدیترانه بوده و نیروی دریایی روسیه هم این شهر بندری را در رهن خود دارد و اگر آن را از دست بدهد، دریای مدیترانه کلا تحت کنترل نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در می‌آید. به همین خاطر، شهر بندری طرطوس در روابط سوریه و روسیه دارای اهمیتی استراتژیک است.

در ماجرای جنگ داخلی سوریه از سال ۲۰۱۱ تاکنون، روسیه از طریق این بندر و همچنین، پایگاه «حمیمم» از نظامیان سوری حمایت تسلیحاتی و لجستیکی کرده و حتی در صورت لزوم، از طریق این بندر نیرو نیز وارد سوریه می‌کرده است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها