ترکیه 120 موشک مخصوص سامانه اس-400 دریافت کرده است

یک منبع روس می‌گوید ترکیه همراه با سامانه‌های پدافندی اس-400، بیش از 120 فروند موشک مخصوص نیز دریافت کرده است. ترکیه 120 موشک مخصوص سامانه اس-400 دریافت کرده است
کد خبر: ۳۸۰۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ - 21January 2020

ترکیه 120 موشک مخصوص سامانه اس-400 دریافت کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در بحبوحه اختلافات آمریکا با ترکیه بر سر خرید سامانه‌های پدافند موشکی «اس-۴۰۰» از روسیه و تاکید واشنگتن بر لزوم عدم استفاده آنکارا از این سامانه‌ها، جزئیات بیشتری از آماده شدن ترکیه برای فعال‌سازی اس-۴۰۰ منتشر شده است.

یک منبع دیپلماتیک نظامی به خبرگزاری «تاس» گفت: ترکیه بیش از ۱۲۰ فروند موشک زمین به هوای مخصوص برای این سامانه‌ها از روسیه خریداری کرده است.

بر این اساس، این منبع درباره تجهیزاتی که ترکیه چند ماه پیش از روسیه تحویل گرفت، توضیح داد: «ترکیه دو گردان اس-۴۰۰، بیش از ۱۲۰ موشک زمین به هوا، تجهیزات نظامی کمکی از جمله قطعات یدکی و ابزار دریافت کرده است».

وی البته تاکید کرد: انتقال فناوری سامانه‌های پدافندی، حتی به صورت جزئی هم بخشی از قرارداد دو کشور نبوده و انجام نشده است.

این منبع همچنین افزود: توافق فروش و تحویل محموله‌های خریداری شده، بین طرف‌های ترکیه‌ای و روسی در دسامبر سال قبل امضا شده و تا بیست ماه نیز خدمات پس از فروش دارد.

به نوشته خبرگزاری تاس، «روسوبورون‌اکسپورت»، شرکت تسلیحاتی روسی فروشنده اس-۴۰۰ به ترکیه، از هرگونه پاسخ به اظهارات این منبع امتناع ورزید.

تحویل اولین سامانه اس-۴۰۰ به ترکیه در حالی اوایل مرداد ماه تکمیل شد که وزارت خارجه آمریکا پیش از آن تهدید کرده بود هر کشوری که از روسیه این سامانه‌ها را خریداری کند، تحریم می‌شود. کاخ سفید نیز طبق لایحه بودجه نظامی ۲۰۲۰، مکلّف است ترکیه را تا پایان سال به‌صورت کامل از برنامه تولید مشترک «اف-۳۵» کنار بگذارد و حتی تحویل مابقی جنگنده‌های خریداری شده را نیز تعلیق کند.

این در حالی است که مسئولان نظامی و دیپلماتیک آمریکایی از جمله «مایک پمپئو» وزیر خارجه و «ویلیام بیرن»، معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح چندی پیش از آغاز آزمایش اس-۴۰۰ در ترکیه شدیدا ابراز نگرانی کرده بودند.

با این حال «یوری بوریسوف» معاون نخست‌وزیر روسیه امیدوار است ترکیه در آینده نزدیک دومین محموله از این سامانه‌ها را خریداری کند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار