سردار مقیمی:

افزایش ۱۵۰ درصدی کشف پرونده‌های پولشویی/ رونق تولید در گرو برقراری امنیت اقتصادی است

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا شکوفایی جامعه را مستلزم امنیت اقتصادی دانست و گفت: یکی از الزامات رونق تولید و رشد اقتصادی، ایجاد امنیت اقتصادی است.
کد خبر: ۳۸۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ - 21January 2020

افزایش ۱۵۰ درصدی کشف پرونده‌های پولشویی/ رونق تولید در گرو برقراری امنیت اقتصادی استسردار «محمدرضا مقیمی» رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا در اولین همایش نقش امنیت در اقتصاد ملی و رونق تولید که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، شکوفایی جامعه را مستلزم امنیت اقتصادی دانست و اظهار داشت: تصمیمات سیاسی، عوامل خارجی و قاچاق کالا بر اقتصاد کشور تاثیرگذار است.

وی با اشاره به الزامات رونق تولید در کشور گفت: یکی از الزامات رونق تولید و رشد اقتصادی، ایجاد امنیت اقتصادی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با بیان اینکه هدف ما در جرایم اقتصادی کشف نیست، بلکه پیش‌بینی و پیشگیری است، افزود: در مجموع در زمینه اخلال اقتصادی، نزدیک به ۶۸۰ درصد ارزش ریالی پرونده‌های کشف شده نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم.

سردار مقیمی پیشگیری و بیش‌بینی تهدیدات در حوزه اقتصادی را از اولویت‌های پلیس امنیت اقتصادی برشمرد و گفت: در حوزه کسب و کار قبل از برخورد‌های انتظامی، اقدامات پیشگیرانه صورت می‌گیرد؛ اگر پیش‌بینی و پیشگیری نکنیم و تهدیدات را شناسایی نکنیم، نمی‌توانیم در حوزه کشف و کنترل وارد شویم.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: آمار‌ها و تعداد پرونده‌ها نشان می‌دهد که متأسفانه جرایم اقتصادی وضعیت مطلوبی ندارد و باید بیشتر کار کنیم. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا افزود: وجود کارخانجات با وضعیت ضعیف فرهنگ کار، دولتی بودن موضوع اقتصاد در کشور و فشار‌هایی که بر مردم می‌آید، بر امنیت تأثیرگذار است.

سردار مقیمی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «از مبادی ورودی رسمی کشور هم قاچاق می‌آید. چرا نمی‌روید به آن رسیدگی کنید»، گفت: پلیس امنیت اقتصادی کشور در راستای منویات رهبری از ابتدای سال شروع به فعالیت کرد.

وی اضافه کرد: پلیس امنیت اقتصادی یک پلیس تخصصی است که با توجه به شرایط روز جامعه، حساسیت‌های بین‌المللی و تحقق فرمان فرمانده معظم کل قوا به دنبال هم‌افزایی با دیگر دستگاه‌ها در راستای برقراری امنیت اقتصادی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی در حوزه پیگشیری و پیش‌بینی از جرایم اقتصادی در مجموعه پلیس وجود دارد، بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، افزایش ۱۵۰ درصدی کشف پرونده‌های حوزه پولشویی را داشتیم.

سردار مقیمی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که احتکاری صورت نگیرد و با تذکر در این‌خصوص مسائل برطرف شود، افزود: ارزش ریالی پرونده‌های کشف شده در حوزه احتکار ۵۵ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص پرونده‌های کشف شده جرایم مالی گفت: در پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان، ۴۴ درصد افزایش داشتیم و متأسفانه پرونده‌های باند‌های سازمان‌یافته قاچاق کالا، رو به افزایش بوده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا خاطرنشان کرد: همچنین در پرونده‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان، ۵۳ درصد رشد کشفیات داشتیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها