بیاینه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌غربی؛

دوم بهمن، یادآور حماسه‌آفرینی و نمایش اراده مردم ارومیه است

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی با صدور بیانیه‌ای، ضمن تبریک فرا رسیدن دوم بهمن، این روز را یادآور حماسه‌آفرینی و نمایش اراده مردم ارومیه دانست.
کد خبر: ۳۸۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ - 21January 2020

دوم بهمن ماه، یادآور حماسه‌آفرینی و نمایش اراده مردم ارومیه است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی با صدور بیانیه‌ای، ضمن تبریک فرا رسیدن دوم بهمن، این روز را یادآور حماسه‌آفرینی و نمایش اراده مردم ارومیه دانست.

متن بیانیه به شرح زیر است:

«بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»

﴿وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کانَ زَهُوقاً﴾

«وبگو که حق آمد و باطل نابود شد که همانا باطل محو شدنی و سزاوار نابودی است.»

آیه 81 سوره اسراء

حماسه دوم بهمن و به توپ بسته شدن مسجد اعظم ارومیه توسط رژیم ستم شاهی، یادآور شجاعت، ایستادگی، دفاع و اراده ملتی است که با وجود محدودیت و نداشتن امکانات، تصمیم گرفتند تا با دست خالی در برابر رژیم تا دندان مسلح طاغوت پهلوی بایستند و در این میان حتی سربازان مسلح رژیم نیز نتوانستند مقاومت آنها را در مسجد اعظم ارومیه شکست دهند.

چرا که مردم ارومیه عزم جدی داشتند که عوامل شاه و رژیم پهلوی را به زانو درآورده تا ظلم، سرسپردگی و خفّتی که به واسطه تعظیم شاه در برابر مستکبران جهانی به مردم ایران تحمیل شده بود، پایان یابد و مردم ایران، طعم شیرین استقلال و آزادی را بچشند.
ارومیه در دوم بهمن یک اولین را در تاریخ مبارزات انقلاب اسلامی به نام خود ثبت نموده است که آن هم، شروع مبارزه مسلحانه علیه رژیم شاه برای نخستین بار توسط روحانی مبارز شیخ غلامرضا حسنی و یارانش می‌باشد که در تأیید اقدامات این روحانی فقید همین بس که امام خمینی(ره) می‌فرمایند: «همه باید مثل آقای حسنی مسلّح شویم» و این همان مهر تائیدی می‌باشد بر آنچه امام جمعه فقید سابق ارومیه و حامیانش در آن روز انجام دادند.

امسال برای اولین بار با مصوبه شورای شهر ارومیه، دوم بهمن ماه به نام روز فرهنگی ارومیه به ثبت رسیده است، لذا گرامیداشت حماسه‌آفرینی‌ها و ایثارگری‌های مردم در آن روز بیش از گذشته اهمیت دارد و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان‌غربی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن روز به یادماندنی و حماسی و شهدای والامقام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اعلام می دارد در حفظ و نشر ارزش های انقلاب و دفاع مقدس و هرگونه تحریف ارزشها و معارف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از هیچگونه تلاشی فروگذار نخواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها