امام جمعه آمل:

حماسه اسلامی ششم بهمن باید بین المللی برگزار شود / مردم آمل خواستار دیدار با مقام معظم رهبری هستند

«سید جلیل مرتضوی» گفت: حماسه اسلامی ششم بهمن آمل می‌بایستی در اتمام ابعاد به صورت بین المللی، کشوری و استانی برگزار شود و نگاه مدیران نسبت به پاسداشت این حماسه باید عوض شود.
کد خبر: ۳۸۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵ - 21January 2020

حماسه اسلامی ششم بهمن آمل باید بین المللی برگزار شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «سید جلیل مرتضوی» امام جمعه آمل در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل با اشاره به اینکه حماسه اسلامی مردم آمل در وصیت‌نامه سیاسی الهی حضرت امام گنجانیده شده است، اظهار داشت: متاسفانه بعد از گذشت سی‌ و هشتمین سالگرد این حماسه اسلامی نتوانستیم آن طور حق مطلب این حماسه را ادا کنیم.

وی ادامه داد: این حماسه بزرگ می‌بایستی در اتمام ابعاد به صورت بین المللی، کشوری و استانی برگزار شود و نگاه مدیران نسبت به پاسداشت این حماسه باید عوض شود.

امام جمعه آمل با تاکید بر اینکه نباید این حماسه را در یک شب تمام کنیم، عنوان داشت: باید با برنامه ریزی خوب و کلیدی کارهای که در خور شان شهدای شش بهمن آمل است را انجام بدهیم.

مرتضوی با تاکید بر اینکه عظمت و شکوهی که مردم در شش بهمن خلق کردند بی‌نظیر بوده است، گفت: حماسه مردم آمل کمتر از حوادث در 15 خرداد، تبریز و... نبوده است و باید همه تلاش کنیم که در برنامه دیدار با مقام معظم رهبری گنجانیده شود که هر ساله دیداری را با مقام معظم رهبری داشه باشند.

وی با قدردانی از اقدامات در خور شان و تحسین شهرداری آمل در تبلیغات محیطی در رسای شهادت سردار سلیمانی عنوان داشت: انتظار این است که شهر آمل در پاسداشت این حماسه جلوه خاصی بخودش بگیرد.

وی همچنین درخصوص ساخت مستند ششم بهمن و پخش سراسری در شبکه‌های کشوری مراسم توضیحاتی دادند.

«سید جعفر رسولی» فرماندار ویژه آمل با گرامیداشت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل درسال 60 گفت: همه ما مدیون خون شهدا هستیم و برای پاسداشت این حماسه همت و تلاش کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که صورت گرفته سخنران این حماسه در شب ششم بهمن حضرت آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری هستند.

به گزارش دفاع‌پرس، در سال 1360 تعدادی از افراد اتحادیه کمونیست‌های ایران اقدام به یک حمله مسلحانه در شهر آمل کردند اما مردم غیور آمل توانستند در کمتر از 24 ساعت مقاومت و مبارزه، با برپایی هزار سنگر و تقدیم 40 شهید، شهرشان را در ششم بهمن همان سال از دست مهاجمان آزاد کنند.

حماسه‌ای که مردم آمل در بهمن 1360 در مقابل حرکت ضدانقلاب آفریدند، چنان ضربه‌ی کوبنده‌ای بر پیکر اتحادیه‌ی کمونیست‌ها وارد آورد که آن را متلاشی ساخت و این شهر را به عنوان شهر هزار سنگر در تاریخ انقلاب اسلامی جاودانه ساخت. پس از این حماسه مردم مومن آمل، امام خمينی(ره) در پيامی از مردم شهر «هزارسنگر» تشكر کرد و آمل تنها شهری لقب گرفت كه رهبر كبير انقلاب در وصيتنامه‌اش از آن و مردمش ياد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار