رئیس ائتلاف «آبی و سفید» رژیم صهیونیستی: دره اردن را به اسرائیل محلق خواهم کرد

رئیس ائتلاف آبی و سفید رژیم صهیونیستی همگام با نخست‌وزیر صهیونیست‌ها اعلام کرد که بعد از انتخابات پارلمانی این رژیم، دره اردن را به رژیم صهیونیستی الحاق خواهد کرد.
کد خبر: ۳۸۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶ - 21January 2020

رئیس ائتلاف «آبی و سفید» رژیم صهیونیستی: دره اردن را به اسرائیل محلق خواهم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، رئیس ائتلاف معارض دولت رژیم صهیونیستی موسوم به ائتلاف «آبی سفید» وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات و تشکیل کابینه در سرزمین‌های اشغالی، دره اردن واقع در کرانه باختری را به قلمرو این رژیم ضمیمه خواهد کرد.

وی روز سه‌شنبه (یکم بهمن) طی سفر انتخاباتی که به شمال بحر المیت داشت، از آنجا قول داد بعد از انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی (کِنْسِت) که قرار است در دوم مارس (۱۲ اسفند) برگزار شود، تلاش خواهد کرد به «روشی که مورد توافق ملی بوده و با هماهنگی جامعه جهانی باشد»، «غور الاردن» (دره اردن) را ملحق به رژیم صهیونیستی کند.

دره اردن به منطقه بزرگی در دور طرف رود اردن اطلاق می‌شود و بخش اعظمی از آن در خاک اردن قرار گرفته است. این منطقه حاصلخیر بوده و بخش فلسطینی آن، ۳۰ درصد از مساحت کل کرانه باختری فلسطین را شامل می‌شود.

رئیس سابق ارتش رژیم صهیونیستی در توجیه این تصمیم آتی خود گفت: «دره اردن، دیوار دفاعی شرقی دولت اسرائیل در برابر هر سناریوی پیش‌رو است». گانتز گفت که دره اردن بخشی جدایی ناپذیر قلمرو رژیم صهیونیستی است.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «لیکود» این رژیم نیز آذرماه بعد از دومین دور از انتخابات پارلمانی، وعده داد در صورت تشکیل کابینه دره اردن را به اسرائیل ملحق خواهد کرد. نتانیاهو هفته گذشته نیز این وعده خود را تکرار کرد.

به گزارش المیادین، بنی‌گانتز همچنین ابراز امیدواری کرده است که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در حال آماده کردن طرح صلح ادعایی خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حتی قبل از انتخابات رژیم صهیونیستی است.

این‌گونه اظهارات مقامات صهیونیستی در آستانه سومین دور از انتخابات پارلمانی که با هدف جلب آراء بیشتر صورت می‌گیرد، اعتراض و هشدار مقامات فلسطینی از جمله «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان را در پی داشته است.

دولت آمریکا به ریاست ترامپ بیش از دو سال است که برای اجرای طرح صلح ادعایی خود در رسانه‌ها از آن تحت عنوان «معامله قرن» یاد می‌شود، دست به تحرکات و اقدامات سیاسی زده است که کنفرانس اقتصادی تابستان گذشته در منامه بحرین یکی از این اقدامات بود. گفته می‌شود که هدف آمریکا از این طرح، ممانعت از تشکیل دولت فلسطین و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار