سردار رحیمی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

دستگیری ۶۴۹ نفر و انهدام ۴۳ باند تبهکار در «طرح رعد ۳۲»/ بازداشت فرد هتاک به تصویر شهید سلیمانی

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۶۴۹ نفر و انهدام ۴۳ باند تبهکار در «طرح رعد ۳۲» خبر داد.
کد خبر: ۳۸۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ - 22January 2020

دستگیری ۶۴۹ نفر در «طرح رعد ۳۲»/ متلاشی شدن ۴۳ باندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین رحیمی» رئیس پلیس پایتخت صبح امروز در حاشیه سی و دومین طرح رعد در پلیس پیشگیری، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در این طرح ۳۵۹ حکم به مرحله اجرا درآمد، اظهار داشت: در این طرح ۶۴۹ نفر دستگیر و ۴۳ باند متلاشی شدند.

وی ادامه داد: بالغ بر ۹ هزار و ۸۰۰ فقره اموال مردم نیز کشف شده که ارزش ریالی آن هفت میلیارد تومان است. در این طرح به هزار و ۵۸ پرونده رسیدگی شده است.

رئیس پلیس پایتخت همچنین درباره دستگیری فردی که به تصویر شهید سلیمانی بی‌حرمتی کرده است، گفت: این شخص در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد.

سردار رحیمی با بیان اینکه فرد هتاک تحت تاثیر تبلیغات فضای مجازی قرار گرفته بود و به اشتباه خود اعتراف کرد، افزود: این فرد کمتر از ۱۸ سال سن دارد و با وثیقه و تعهد آزاد شده است.

وی ادامه داد: از افراد دستگیر شده در این طرح ۳۳۱ نفر سابقه‌دار هستند و ۳۱۸ نفر هم برای اولین بار دستگیر شدند؛ سارقین حرفه‌ای این طرح نیز ۷۰ نفر هستند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین عنوان کرد: در سی و دومین طرح رعد بیش از ۵۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

سردار رحیمی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا گفت: در این طرح ۸۳ هزار قلم کالای قاچاق از ۳۵ نفر کشف شد که ارزش اموال مکشوفه بیش از هشت میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: با تلاش ماموران، هفت هزار و ۴۲۰ حلقه سی‌دی غیر مجاز کشف شده است.

وی درباره سرقت‌های خشن و مسلحانه در تهران هم گفت: خوشبختانه در سه سال گذشته، سرقت مسلحانه قابل ذکری از هیچ‌کدام از مناطق تهران نداشتیم.

سردار رحیمی افزود: با توجه به شلوغی‌های شهر تهران در سه ماهه پایانی سال، طرح‌های خوبی برای برخورد با سارقین مسلح شروع شده و آن‌ها کنترل محسوس و نامحسوس می‌شوند.

رئیس پلیس پایتخت درباره آخرین آمار‌های سرقت در تهران گفت: طبق آخرین آمار که صبح امروز تهیه شده است، بیش از ۱۵ درصد در حوزه وقوع سرقت کاهش و پنج درصد افزایش کشفیات داریم.

سردار رحیمی در پاسخ به سوال دفاع‌پرس درباره اینکه با توجه به شلوغی مراکز خرید و به خصوص بازار تهران در ماه‌های پایانی سال و امکان افزایش جرایم چه برنامه‌هایی دارید، گفت: با توجه به حضور مردم از شهر‌های دیگر در تهران برای خرید، طرح‌های ویژ‌ه‌ای از روز گذشته برای برقراری امنیت شروع کرده‌ایم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به همکاری پلیس‌های پیشگیری، راهنمایی و رانندگی، آگاهی و امنیت عمومی در این طرح‌ها گفت: در این طرح‌ها مراکز خرید و بازار بزرگ مورد کنترل محسوس و نامحسوس قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها