در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ ۲؛

دانشگاه بقیه‌الله (عج) موفق به کسب رتبه نخست در‌ زمینه تولید علم شد

دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) در ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سال گذشته موفق به کسب رتبه دوم در زمینه تولید علم و ساختار در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ ۲ شد.
کد خبر: ۳۸۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ - 22January 2020

دانشگاه بقیه الله (عج) موفق به کسب رتبه نخست در‌حیطه تولید علم شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، معاونت تحقیقات و فن‌آوری دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) در ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سال ۱۳۹۷ موفق به کسب رتبه اول در زمینه تولید علم و کسب رتبه دوم در زمینه تولید علم و ساختار در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ ۲ شد.

این ارزشیابی در راستای تحقق اهداف نقشه جامع علمی و سیاست‌های کلان پژوهشی کشور در ۲ حیطه تولید علم و ساختار پژوهش توسط معاونت تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام شده است.

در حیطه تولید علم، شاخص‌های برونداد پژوهشی، انتشار مقالات در مجلات ۲۵ درصد برتر، انتشار مقالات با همکاری بین‌المللی، ارجاعات در سال ۲۰۱۸ به مقالات منتشر شده از سال ۲۰۱۴، رهبری پژوهش، نسبت مقاله به هیأت علمی و شاخص H سنجیده شده است.

بر اساس این گزارش، شاخص‌های مورد بررسی در حیطه ساختار پژوهشی شامل راه‌اندازی و توسعه آزمایشگاه‌های جامع تحقیقات، ثبت موارد، بیماری‌ها، استقرار برنامه کوهورت، اطلاع‌رسانی و منابع الکترونیک، تربیت نیروی انسانی، کمیته‌های تحقیقات دانشجویی و اخلاق در پژوهش‌های علوم پزشکی است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار