سرهنگ سهیلی:

«تحریف» و «فراموشی» ۲ آفت تاریخ دفاع مقدس هستند

جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آجا گفت: پیرامون تاریخ دفاع مقدس، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تاکید دارند که باید آن دوران را از دو آفت «فراموشی» و «تحریف» دور نگه داریم. ثبت و ضبط تاریخ دفاع مقدس توسط نیرو‌های مخلص و آموزش دیده یکی از راهکار‌های مهم در تحقق این امر عظیم است.
کد خبر: ۳۸۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ - 22January 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، دوره آموزش تاریخ شفاهی با همکاری سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آجا، مرکز اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وسازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.

در ابتدای این دوره سرهنگ حمیدرضا سهیلی جانشین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آجا اظهار داشت: با هدف آموزش و ارتقای سطح دانش کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران به ویژه کارکنانی که در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس فعالیت دارند در مرحله اول دوره آموزش تاریخ شفاهی به صورت مجازی با همکاری دوستان برای 80 نفر از پرسنل آجا برگزار شد و با توجه به استقبال در این مرحله دومین دوره آن با حضور اساتید تاریخ شفاهی و کارکنان ارتش امروز برگزار می‌شود.

تحریف و فراموشی ۲ آفت تاریخ دفاع مقدس هستند

وی در ادامه افزود: پیرامون تاریخ دفاع مقدس، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تاکید دارند که باید آن دوران را از دو آفت «فراموشی» و «تحریف» دور نگه داریم. ثبت و ضبط تاریخ دفاع مقدس توسط نیروهای مخلص و آموزش دیده یکی از راهکارهای مهم در تحقق این امر عظیم است.

سرهنگ سهیلی تصریح کرد: تاریخ شفاهی دفاع مقدس که در سینه یکایک رزمندگان نهفته، گنجی بزرگ و با ارزش است که باید به دست اهلش پالایش شود. این دوره‌ها برای آن برگزار شده که شما مخلصین، برای استخراج گنجینه دفاع مقدس به دانش تاریخ شفاهی هم دست پیدا کنید. باید برای این حرکت، جهادی عمل کرد، چرا که گذشت روزگار یا رزمندگان را دچار فراموشی کرده و یا به دیدار حق شتافتند، اگر از آنانی که هستند و قابلیت بیان وقایع و حوادث را دارند غافل شویم دیگر برای نسل‌های آینده زوایای پنهان و لایه‌های زیرین جبهه‌های نبرد حق علیه باطل روشن نخواهد شد. همین تاریخ شفاهی در حماسه عاشورا بود که توانست قیام حسینی (ع) را برای تمامی نسل‌ها ماندگار کند و کار کردن در این راه به فرموده فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز فضیلتش کمتر از شهادت نیست.

تحریف و فراموشی ۲ آفت تاریخ دفاع مقدس هستند

لازم به ذکر است دومین دوره تاریخ شفاهی با حضور کارکنان نیروهای چهارگانه آجا امروز (چهارشنبه) در حال برگزاری است و اساتیدی همچون فروتن نژاد و محمدی نیا در این دوره به ارائه مطالب می‌پردازند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار