معاون اجرایی سپاه استان کرمانشاه مطرح کرد؛

تلاش‌های غرب برای تهاجم فکری و فرهنگی در بستر فضای مجازی

سرهنگ پاسدار سیروس حاتمی گفت: تلاش‌های غرب برای تهاجم فکری و فرهنگی در بستر فضای مجازی است.
کد خبر: ۳۸۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ - 22January 2020

فضای مجازی جهان غرب به دنبال این است تمام جهان آمریکایی شودبه گزارش دفاع‌پرس از كرمانشاه، سرهنگ پاسدار «سیروس حاتمی» معاون اجرایی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه امروز (چهارشنبه) در افتتاحیه اولین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج در کرمانشاه اظهار داشت: بسترهای خوبی در حوزه فضای مجازی در استان کرمانشاه داریم و این استان زمانی سرآمد کشور بود.

وی گفت: برای هر کشور و منطقه‌ای خاکریزهایی تعریف شده که از فرهنگ، رسومات و اعتقادات آنها شکل می‌گیرد، اما این خاکریزها امروز برداشته شده و جهان به سمتی می‌رود که جهان فرهنگی یکپارچه‌ای را شکل دهد و با این وضعیت اینترنت بهترین بستر برای این کار وجود دارد.

معاون اجرایی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: آمریکا و ایادی آنها به دنبال گرفتن جهان غرب هستند و از نظر فرهنگی به دنبال این هستند که جهان خطی را به سمت جهان نقطه‌ای سوق دهند تا هر جا اقدامی شد بر تمام جهان اثرگذار باشد.

سرهنگ حاتمی با اشاره به مشکلاتی که اینترنت در زندگی‌های امروز ایجاد کرده است، بیان داشت: اینترنت در اغلب امور برای مردم به مرجع تبدیل شده و متأسفانه مشکلات این موضوع گریبانگیر همه شده است.

وی تصریح کرد: غرب به دنبال ایجاد جامعه‌ای است که آمریکایی‌های غیر آمریکایی در آن بسازد یعنی ساکنان تمام جهان همانند آمریکایی‌ها فکر کنند و از سبک زندگی آنها پیروی کنند.

در فضای مجازی جهان غرب به دنبال این است تمام جهان آمریکایی شود

معاون اجرایی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه به تلاش‌های غرب برای تهاجم فکری و فرهنگی در بستر فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: در فضای مجازی جهان غرب به دنبال این است تمام جهان آمریکایی شود.

سرهنگ حاتمی با بیان اینکه ما هم در جامعه ضربه‌های زیادی از این موضوع خورده‌ایم، ادامه داد: ما در هر حوزه‌ای که قوی وارد شدیم موفق بوده‌ایم و در این حوزه نیز باید تمام تلاشمان را به کار گیریم.

وی با بیان اینکه در حوادث و اغتشاشات اخیر کشور اگر اینترنت ملی داشتیم این همه ضربه نمی‌خوردیم، تاکید کرد: در این حوزه اگر دولت حمایت کند - که تا به حال نکرده است- در جهان حرف اول را می‌توانیم بزنیم.

از الگوهای ایرانی همچون پهلوانان و شهدا در تولیدات فضای مجازی غفلت کرده‌ایم

معاون اجرایی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه ماحصل بازی‌های غربی را بی‌هویت کردن مردم به ویژه جوانان، ترویج قبح‌شکنی و هنجارشکنی دانست و افزود: ما هم از الگوهای ایرانی همچون پهلوانان و شهدا در تولیدات فضای مجازی غفلت کرده‌ایم؛ قطعاً ساخت بازی رایانه‌ای از اقدامات سردار شهید سلیمانی سردمدار مبارزه با داعش مورد استقبال قرار می‌گیرد.

سرهنگ حاتمی ادامه داد: ما محتوای زیادی برای فعالیت در این عرصه داریمَ البته باید توجه داشت که محتوا صرفاً جنبه سرگرمی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: دشمن با هدف وارد این حوزه شده و محتوای جهان غرب در این عرصه کشنده است و ما باید با تولیدات حاوی ارزشهای انسانی و اسلامی احیاگر باشیم و باید به این سمت برویم.

معاون اجرایی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه بیان داشت: جهان غرب دیگر محتوایی ندارد که به خورد مردم بدهد ولی ما فرهنگ غنی داریم که با پشتوانه قرآن و اسلام قطعاً می‌تواند اثرگذار باشد.

سرهنگ حاتمی با بیان اینکه حضور ما در فضای مجازی کمرنگ است، گفت: سازمان فضای مجازی بسیج به دنبال این است که محتواهای فاخر ارزشی تولید و از فعالان و برگزیدگان این حوزه حمایت کند و ما هم در مجموعه سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه از شما حمایت می‌کنیم.

انتهاي پيام/

نظر شما
پربیننده ها