سردار زاهدیان عنوان کرد؛

«اشراف اطلاعاتی» گامی مهم در مقابله هدفمند با مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: اشراف اطلاعاتی، گامی مهم در مقابله هدفمند با مواد مخدر است.
کد خبر: ۳۸۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸ - 22January 2020

اشراف اطلاعاتی، گامی مهم در مقابله هدفمند با مواد مخدربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمد مسعود زاهدیان» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در جمع فرمانده و مسئولان انتظامی گلستان، اظهار داشت: مواد مخدر و اعتیاد از مهمترین چالش‌ها و دغدغه‌های جوامع بشری است که سازمان‌های مختلفی در مبارزه با آن نقش دارند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مقابله هدفمند با پدیده شوم مواد افیونی، افزود: بنا به فرمایش حضرت امام خامنه‌ای، تلاش در راستای مقابله با مواد مخدر یک جهاد مقدس در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی است که این بیانات نشان از اهمیت این حوزه دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تاکید بر اینکه مقابله با مواد مخدر یک تکلیف قانونی و شرعی برای پلیس است، گفت: در طول ۴۰ سال گذشته بیش از ۱۲ هزار تُن انواع مواد افیونی در سطح کشور کشف شده است که در صورت توزیع آن‌ها، جوانان بسیاری به دام اعتیاد کشیده می‌شدند.

سردار زاهدیان با اشاره به لزوم شناسایی سرشاخه‌های قاچاق مواد افیونی، خاطرنشان کرد: کار در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید هدفمند و ریشه‌ای باشد به طوری که آحاد جامعه اثرات مثبت و سازنده این اقدامات را درک کنند.

وی با تأکید بر تلاش در راستای پیشگیری از اعتیاد جوانان به مواد مخدر، تصریح کرد: اعزام کارشناسان انتظامی به جوامع هدف ازجمله مراکز آموزشی، اصناف و محلات و ارتقاء سطح آگاهی شهروندان، نقش به‌سزایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خصوصاً اعتیاد دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی با اشاره به اهمیت اشراف اطلاعاتی پلیس برای مقابله هدفمند با مواد مخدر، گفت: می‌توان با یک برنامه‌ریزی منسجم و شناسایی نقاط جرم‌خیز، برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم در آن مناطق اقدام کرد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان با تأکید بر انجام کار‌های جهادی و انقلابی در نیروی انتظامی، اظهار داشت: پلیس برای دفاع از امنیت و آرامش مردم و در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری با تمام وجود تلاش خواهد کرد.

مواد مخدر، یکی از جرایم سازمان‌یافته بین‌المللی

در ادامه این جلسه، سردار روح‌الامین قاسمی، مواد مخدر را یکی از جرایم سازمان‌یافته بین‌المللی دانست و گفت: اعتیاد، زمینه‌ساز بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی بوده؛ لذا مقابله هدفمند با این پدیده شوم از ضروریات است.

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به کشف بیش از ۹ تُن و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد افیونی از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح استان، افزود: برای مقابله با مواد مخدر، عزم ملی و تلاش جهادی همه دستگاه‌های متولی لازم است و تنها با اقدامات یک سازمان نمی‌توان با این بلای خانمان‌سوز مبارزه کرد.

سردار قاسمی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی، ارتقاء سطح آگاهی خانواده‌ها و حضور فعال کارشناسان در مراکز آموزشی ازجمله اقدامات اساسی در حوزه مقابله با مواد مخدر است که پلیس گلستان برنامه‌های متنوعی در این خصوص اجرا کرده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار