عضو فراکسیون امید:

قدرت نظامی ایران سبب خروج آمریکا از منطقه می‌شود

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: قدرت نظامی ایران هیمنه آمریکایی‌ها در منطقه را از بین برده، سبب شده تا آمریکا به فکر خروج از خاورمیانه باشند.
کد خبر: ۳۸۰۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ - 22January 2020

قدرت نظامی ایران سبب خروج آمریکا از منطقه می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جلیل رحیمی جهان‌آبادی» در گفت‌وگویی، در خصوص خروج آمریکا از برجام، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در دهه ۷۰ میلادی در زمانی که نیکسون رئیس جمهور این کشور بود به دلیل فشاری که افکار عمومی جهان به آن‌ها وارد کرد، نیرو‌های خود را از مناطق مختلف جهان خارج کردند.

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتفاقاتی که اکنون در خاورمیانه رخ داده از جمله اینکه قدرت نظامی ایران هیمنه آمریکا در منطقه را از بین برده، سبب شده تا آمریکایی‌ها به فکر خروج از خاورمیانه باشند، بیان کرد: وقتی آمریکا نمی‌تواند امنیت پایگاه‌های خود را برقرار کند، قطعا نمی‌تواند امنیت سایر کشور‌ها را نیز تامین کند.

وی افزود: قدرت نظامی ایران و اقدام علیه آمریکا موضوع سبب شده تا جایگاه آمریکایی‌ها به خطر بیفتد و به لحاظ روانی نیز قدرت بازدارندگی خود را از دست بدهند.

رحیمی جهان‌آبادی ادامه داد: بعد از ترور سردار سلیمانی افکار عمومی منطقه علیه آمریکایی‌ها شکل گرفته است و نیرو‌های آمریکایی خود را در معرض آسیب دیدن از نیرو‌های مردمی و جبهه مقاومت می‌‎بینند.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی گفت: با تغییر شرایط از جمله اینکه افکار عمومی، هزینه‌های امنیتی و کاهش اعتبار آمریکا، سبب شده تا ایالات متحده به این نتیجه برسد که منطقه را ترک کند، اما تحقق همه این پیش‌بینی‌‍ها به شرایط داخلی آمریکا نیز بستگی دارد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احتمال کمرنگ شدن و حتی خروج آمریکا از منطقه وجود دارد، گفت: بعد از ضربه ایران به آمریکا در عین الاسد، جایگاه و وجهه آمریکا متزلزل شده و بعید است در کل منطقه پایگاه مستحکمی را پیدا کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار