امیر سیاری:

آمریکا در صورت هرگونه اقدام علیه ایران باز هم مورد حمله قرار می‌گیرد

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه اگر توان نظامی داشته باشیم، دشمن بدون حمله نظامی سر جای خود می‌نشیند، گفت: اگر آمریکا اقدامی علیه ما انجام دهد، باز هم مورد حمله قرار می‌گیرد. این موضوع، مصداق بارز بازدارندگی نظامی ایران است.
کد خبر: ۳۸۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ - 22January 2020

ارتش مکتبی، انقلابی و معنویت محور، موجب بازدارندگی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش در نخستین همایش حاکمیت‌بخشی به موازین شرعی در رفتار سازمانی با اشاره به آثار معنویت‌محوری اظهار داشت: معنویت موجب بازدارندگی و در برابر آسیب‌ها و هنجارشکنی‌هاست، اما دومین تأثیر معنویت که از اهمیت بالایی برخوردار است، باانگیزه کردن افراد برای خدمت صادقانه در راه رضای خداست.

وی درباره سیاست‌های دفاعی کشور یادآور شد: خاستگاه سیاست‌های دفاعی کشور برگرفته از قانون اساسی، سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ و بیانات فرمانده معظم کل قوا به عنوان عالی‌ترین مقام کشور است. خاستگاه این سه موضوع نیز برگرفته از قرآن، سیره گفتاری و رفتاری پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) است که در هر سه، اصل معنویت دیده می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش یادآور شد: ارتش معنویت‌محور به این معنی است که معنویت در تمام ارکان ارتش جمهوری اسلامی ایران جایگاه خاص خود را دارد.

دریادار سیاری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند به تمام مراکز قانون‌گذاری و آحاد ملت توصیه می‌کنم که مقررات اسلامی را رعایت کنند، افزود: نیرو‌های مسلح نیز جزو آحاد ملت هستند و در اینجا جایگاه و اصل معنویت‌محوری در کار ما مشخص است.

رئیس ستاد ارتش به ماهیت سیاست دفاعی ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: ماهیت سیاست دفاعی ما تدافعی و بازدارنده است. برخی می‌گویند دکترین سیاست نظامی ایران دفاعی است، اما این موضوع به تنهایی کافی نیست و باید بازدارنده هم باشد. مقام معظم رهبری در نماز جمعه اخیر تهران فرمودند «قوی شوید»؛ به این معنی که باید به حدی قوی شویم که دشمن جرأت حمله به ایران را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه ارزش‌محوری و انسان‌محوری برگرفته از معنویت‌محوری است، بیان کرد: در واقع انسان‌هایی که می‌خواهند در نیرو‌های مسلح فعالیت کنند، باید به بحث معنویت‌محوری توجه ویژه‌ای داشته باشند و به قدرت‌افزایی و قدرت‌افکنی بپردازند.

امیر سیاری درباره بازدارندگی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: بازدارندگی یک اصل سیاسی است که از ابزار سیاسی برای متقاعد کردن دشمن برای انصراف از جنگ و روی آوردن به صلح سود می‌برد. وقتی ما پایگاه آمریکا را با موشک می‌زنیم و آن‌ها اقدامی نمی‌کنند، نشان‌دهنده این است که اگر آمریکا ما را بزند، باز هم مورد حمله قرار می‌گیرد. این موضوع مصداق بارز بازدارندگی نظامی ایران است. بازدارندگی باید بتواند راهبرد دشمن را بی‌اثر یا کم‌اثر کند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با تأکید بر اینکه برای قوی شدن باید قدرت‌های اقتصادی، اجتماعی، سایبری، فرهنگی و... را در کنار قدرت نظامی داشته باشید، افزود: تا زمانی که موشک، هواپیما، تانک، زیردریایی و سرباز پا در رکاب نداشته باشید، قوی نیستید. چیزی که سیاستمداران را در مجامع بین‌المللی حمایت می‌کند، قدرت است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند وجود نیرو‌های مسلح مبتکر، شجاع و آگاه بدون اینکه گلوله‌ای هم شلیک کند، برای کشور امنیت‌آفرین است؛ یعنی اگر توان نظامی داشته باشید، نیازی نیست که ضربه‌ای بزنید و دشمن از این موضوع آگاه است و سر جای خود می‌نشیند. برای ایجاد این بازدارندگی و ارتقای توان دفاعی، نیازمند یک ارتش مکتبی، انقلابی و معنویت‌محور هستیم.

دریادار سیاری تأکید کرد: در تشکیل و تجهیز نیرو‌های دفاعی کشور توجه به آن است که ایمان و مکتب اساس و ضابطه باشد. به همین دلیل ارتش جمهوری اسلامی ایران در انطباق با این مطلب شکل داده شده است و نه‌تنها حفظ و حراست از مرزها، بلکه با قدرت مکتبی جهاد در راه خدا و حاکمیت قانون خداوند در جهان را نیز در دستور کار خود دارد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که از برجستگی نیرو‌های مسلح عبارت است از ایمان، شجاعت و دانش که ازجمله سه عنصر مهم در تشکیل نیرو‌های مسلح قدرتمند است. اگر ایمان نباشد، نیرو‌های مسلح روحیه ضعیف‌کشی خواهند داشت. کسانی که مردم بی دفاع یمن و افغانستان را بمباران می‌کنند، ضعیف‌کش هستند و تنها چیزی که موجب برتری در جنگ اراده‌ها می‌شود، ایمان است.

امیر سیاری تصریح کرد: معنویت که وجود داشته باشد، بصیرت، تکلیف‌گرایی، صبر و تحمل سختی‌ها، شجاعت، ایجاد انگیزه معنوی، کار برای خدا، مدیریت جهادی، ابتکار و خلاقیت، متعهد بودن، توکل به خدا، ولایت‌مداری، مؤمن بودن، ایثار و فداکاری و شهادت‌طلبی هم وجود خواهد داشت و موجب مقاومت و ایستادگی در برابر تهدید در جنگ اراده‌ها می‌شود.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها