حجت‌الاسلام رئیسی:

ایران قوی بدون اقتصاد قوی امکان‌پذیر نیست/ ایران در بهترین شرایط امنیتی قرار دارد

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز کشور جمهوری اسلامی ایران در امن‌ترین زمان خود به سر می‌برد و بیش از همیشه می‌توانیم امنیت را برای همه مردم و گردشگران تامین کنیم.
کد خبر: ۳۸۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ - 23January 2020

ایران قوی بدون اقتصاد قوی میسر نیست/ در بهترین شرایط امنیت هستیمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سیدابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه صبح (پنج‌شنبه) در دیدار با نخبگان، فرهیختگان، کارآفرینان و تولیدکنندگان استان یزد ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان یزد، اظهار داشت: یزد جلوه دین‌مداری، هنرورزی، هنرمندی و فرهنگ ایران اسلامی است و جای جای این استان گواه بر فرهنگی بودن استان و دین‌مدار بودن مردم است.

وی افزود: امروز آنچه می‌تواند جامعه را از جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی حفظ کند، فرهنگ اسلامی و بومی یزدی است که می‌تواند پیشگیرانه نقش ایفا کند برای آسیب‌هایی که جوانان را تهدید می‌کند و هر چه چهره‌های فرهنگی بر حفظ این فرهنگ تاکید کنند، اثرگذارتر خواهد بود؛ زیرا داشته فرهنگی ما دارد تهدید می‌شود از سوی دشمنان و امروز بر فرهیختگان با بصیرت ماست که با دیده‌بانی و تیزبینی اجازه ندهند مرز‌های فرهنگی تهدید شود.

رئیسی عنوان کرد: نباید اجازه دهند هنر و اقتصاد کشور مورد تهدید قرار گیرد و در هر استان باید به فراخور شرایط استان، حوزه اقتصاد فعال شود و در یزد باید اقتصاد گردشگری فعال شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه بستر و زمینه مناسب برای اقتصاد گردشگری در یزد وجود دارد، افزود: هم می‌توان کار فرهنگی و هم کار اقتصادی ارزشمند در این زمینه انجام داد.

وی ادامه داد: هر کاری که تولیدکننده را بی‌انگیزه یا کم انگیزه کند باید از آن پرهیز شود و آئین نامه‌ها نباید مختل کننده کار تولیدکننده باشند بلکه باید تسهیل کننده و حامی باشند.

رئیسی عنوان کرد: ۱۵ کشور در اطراف ما مشتریان کالا‌های تولیدی کشور ما هستند که این بازار‌ها باید برای تولیدکنندگان آماده شود و استاندار یزد و دست‌اندرکاران بخش خصوصی و دولتی در یزد، آسیب‌های حوزه صادرات را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: وقتی تولیدکننده آماده تولید است، باید پیگیری شود که کجای کار مشکل دارد که تولیدکننده در صادرات مشکل دارد و اگر لازم باشد در شورای عالی قضائی این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: ما نمی‌توانیم فقط در سخن بگوییم که باید از تولید حمایت شود، بلکه باید در عمل نیز اقدام کنیم و جامع‌ترین سخنان در این زمینه را رهبری فرمودند که همین سخنان را همگی باید اجرا کنیم و میدان اجرا را برای این سخنان ارزشمند فراهم کنیم و شرایط را برای کار و تلاش تسهیل کنیم.

وی بیان کرد: کار و تلاش در فرهنگ یزدی‌ها از دیرباز وجود داشته و امروز نباید مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد، مثلاً صنعت نساجی که در یزد قدمت دارد، نباید دچار چالش باشد ضمن اینکه سرمایه فرهنگی یزد نیز نباید دستخوش تغییر و تحولات ناخوشایند شود.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: دیده بانان فرهنگی از اصالت یزد صیانت کنند، زیرا فرهنگ، اصالت و دین مداری یک اصل اساسی است و باید تقویت شود.

رئیسی در مورد قطب درمان بودن یزد در بسیاری از حوزه‌ها عنوان کرد: در حوزه سلامت باید سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شود که مسئله سلامت هم بتواند در این استان به درستی حل شود و شاهد پیوند سلامت و گردشگری باشیم.

وی ادامه داد: بنا به فرموده رهبری، ایران قوی می‌خواهیم و ایران قوی بدون اقتصاد قوی امکان پذیر نیست و راه تقویت اقتصاد، عمل به فرمایشات جامع ایشان در حوزه اقتصاد است.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: این مهم باید در دستور کار مسئولان اجرایی قرار گیرد و ما نیز در حوزه قضائی این موضوع را با قوت پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها