امیر حاتمی در همایش استاندارد کیفیت نیرو‌های مسلح:

سیلی سخت ایران به آمریکایی‌ها در تاریخ ماندگار شد/ ایران قدرت و اراده پاسخ به هرگونه تجاوزی را دارد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه سیلی سخت ایران به آمریکایی‌ها در تاریخ ماندگار خواهد شد، گفت: ایران قدرت و اراده پاسخ به هرگونه تجاوزی را دارد.
کد خبر: ۳۸۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ - 23January 2020

سیلی سخت ایران به آمریکایی‌ها در تاریخ ماندگار می‌شود/ ایران قدرت و اراده پاسخ به هرگونه تجاورزی را داردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نخستین همایش استاندارد کیفیت نیرو‌های مسلح و آئین رونمایی از تندیس و جایزه سال کیفیت نیرو‌های مسلح با بیان اینکه موضوع کیفیت و استاندارد امروزه یک مقوله اساسی در تمامی جنبه‌ها و حوزه‌های انسانی قلمداد می‌شود، اظهار داشت: موضوع «استاندارد» امروزه فقط به محصول و خدمات بسنده نمی‌شود و بلکه تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی بشر را شامل می‌شود.

وی با اشاره به سقوط هواپیمای خطوط هوایی اوکراین در اثر خطای انسانی، نقش بازنگری در فرآیندها، استانداردها، چارچوب ساختارها، آموزش و تمرین را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: موضوعات پیش آمده رابطه تنگاتنگی با مقوله رعایت استاندارد‌ها دارد.

وزیر دفاع در ادامه با بیان اینکه در وزارت دفاع همواره بر رعایت الزامات استاندارد‌ها تأکید داشته‌ایم و سعی کردیم متناسب با استاندار‌های تدوین شده بومی و مورد نیاز نیرو‌های مسلح تسلیحات دفاعی و خدمات خود را به بهترین نحو ممکن طراحی، تولید و ارائه کنیم، افزود: سیلی سخت نیرو‌های مسلح در هدف قرار دادن پایگاه آمریکایی‌ها در بالاترین سطح استاندارد‌ها به لحاظ زمانی، کیفیت و دقت نقطه زنی موشک‌ها انجام شد و اثر این سیلی ملت ایران در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

وزیر دفاع با بیان اینکه پاسخ به اقدامات آمریکا مطالبه و درخواست عمومی ملت ایران بود و چنانچه به این اقدام وقیحانه پاسخ داده نمی‌شد، دشمن اقدام جنایتکارانه خود را تکرار می‌کرد، افزود: پاسخ به موقع مستلزم داشتن قدرت است؛ بحمدالله امروز جمهوری اسلامی تمام مولفه‌های قدرت و اراده لازم جهت پاسخ به هر متجاوزی را دارا است و هر تهدیدی را در هر سطح با تسلیحات دفاعی با کیفیت پاسخ خواهد داد.

نیازمند ایجاد یک نظام متمرکز استانداردی در بخش‌های مختلف هستیم

نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد کشور نیز در این مراسم با ابراز تاسف از اتفاقات و حوادث اخیر ضمن اظهار همدردی با بازماندگان این ضایعه تلخ نقش آموزش و تغییر نگرش و دیدگاه در رعایت الزامات استاندارد‌ها را درپیشگیری از این رخداد‌ها حائز اهمیت دانست.

وی با بیان اینکه ما دائما با جهان در حال تغییر رو برو و مواجه هستیم، گفت: بسیاری از پاردایم‌ها تغییر کرده و در حال تغییر هستند و بر همین اساس ما نیازمند ایجاد یک نظام متمرکز استانداردی در بخش‌های مختلف هستیم.

پیروزبخت با بیان اینکه دنیا در حوزه اقتصاد و تجارت و همچنین وضع مقررات جدید و فناوری‌های نوین هوشمند بسیار متحول شده است، افزود: این تغییرات در حوزه بین‌المللی اثر گذار است و ما نیز باید از طریق بازتعریف چارچوب‌های استانداردی بومی، مبتنی بر پیشرفت‌ها و دگرگوگونی‌های جهانی خود را به روز کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور با بیان اینکه استاندارد‌ها فقط مختص کالا‌ها نبوده و حقوق شهروندی و مسئولیت‌های اجتماعی را نیز در بر می‌گیرد با اشاره به اهداف سازمان بین‌المللی استاندارد خاطرنشان کرد: منافع استاندارد‌ها باید به مردم نشان داده شود و همه صدا‌ها باید شنیده شود و رعایت استاندارد‌ها باید در جهت تأمین نیاز‌های مردم جهان و حل مشکلات حرکت کند.

وی با بیان اینکه حوزه مراکز دفاعی با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و بومی خود موفق به تدوین استاندارد‌های مجموعه خود شده است، تأکید کرد: این اقدام در سایر دستگاه‌ها نیز کلید خورده و ان‌شاءالله سایر سازمان‌ها نیز در این راستا با شتاب بیشتری حرکت کنند.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها