مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا):

۹۷ درصد دارو‌ها در داخل کشور تولید می‌شود/ در حوزه داوریی قوی شده‌ایم

«محمد رضوانی‌فر» گفت: در حال حاضر ۹۷ درصد دارو‌ها در داخل کشور تولید می‌شود و می‌دانند که در این حوزه هم قوی شده‌ایم و دیگر حرفی از تحریم دارو نمی‌زنند.
کد خبر: ۳۸۰۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲ - 23January 2020

شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی نزدیک به ۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه داردبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «محمد رضوانی‌فر» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، امروز (پنج‌شنبه) در اولین گردهمایی بسیجیان شستا که با محوریت بهره‌گیری از توان داخلی در ارتقای سازمانی برگزار شد، اظهار داشت: قطعاً نظام سلطه و استکبار از ابتدای انقلاب برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکرده و همه فشار‌ها را در قالب‌های فرهنگی، نظامی و اقتصادی انجام داده است و ما نیز نسبت به توانمندی که ایجاد کرده‌ایم جهت این فشار‌ها را تغییر داده‌ایم.

وی افزود: اگر دشمنان زمانی احساس می‌کردند که از بُعد نظامی می‌توانند آسیب بزنند، تمرکزشان در این بخش بود و در حال حاضر نیز استنباط آن‌ها، این است که با روش اقتصادی می‌توانند به ما ضربه بزنند؛ بنابراین ما در حال حاضر هیچ چاره‌ای جز قوی شدن در حوزه اقتصاد نداریم.

رضوانی‌فر بیان داشت: در حوزه‌هایی که قوی شدیم، دشمن نتوانست به ما ضربه بزنند و در حال حاضر نیز تمامی بخش‌های اقتصادی ما را تحریم کرده‌اند و اینکه ما می‌توانیم در این بخش هرچه سریع‌تر قوی شویم و وظایف‌مان را پررنگ‌تر به ثمر برسانیم، نقطه لطف ناخواسته نظام سلطه است.

وی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم ابزار دشمن برای فشار آوردن و ضربه زدن را از بین ببریم، باید در حوزه‌های اقتصادی خودمان را توانمند و مستحکم کنیم.

رضوانی‌فر افزود: در سال‌های گذشته تحریم بنزین را مطرح می‌کردند؛ ولی از سال ۹۲ تا ۹۷ که پالایشگاه خلیج‌فارس را با همت قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) ساختیم، دیگر حرفی از تحریم بنزین نمی‌زنند؛ چراکه ما در این حوزه قوی شده‌ایم.

وی ادامه داد: در حوزه دارو هم همین‌طور است؛ در حال حاضر ۹۷ درصد دارو‌ها در داخل کشور تولید می‌شود و می‌دانند که در این حوزه هم قوی شده‌ایم و دیگر حرفی از تحریم دارو نمی‌زنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت نیروی انسانی و بسیجی که در اختیار داریم به درستی استفاده کنیم و ما قطعاً می‌توانیم از این شرایط خاص هم عبور کنیم.

رضوانی‌فر تأکید کرد: شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، ۱۸۷ شرکت را مدیریت می‌کند و ۸۰ شرکت آن نیز در داخل بورس هستند و ۸۷ شرکت غیرمدیریتی دارند.

وی افزود: در سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۹۸، سود عملیاتی تلفیقی ما ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است که در سال قبل مالی، ۳۲۰۰ میلیارد تومان محاسبه شده بود که نسبت به سال قبل رشد ۲۱۳ درصدی را تجربه کردیم.

رضوانی‌فر با بیان این‌که سود خالص تلفیق هم در سال مالی ۹۸ حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته ۲۸۶ درصد رشد داشته است، گفت: بنابراین نرخ بازده دارایی نیز از ۸ درصد به ۱۸ درصد افزایش یافته است.

وی بیان داشت: سازمان حسابرسی کل، بازرسی و حسابرسی شرکت‌های تأمین اجتماعی را انجام می‌دهد و در نهایت سود خالص ما در سال مالی ۹۸، ۴۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست امسال هم مسیر افزایش دارایی‌های شستا ادامه پیدا کرد و فروش تجمیعی شش ماهه ما به ۲۸ هزار میلیارد تومان رسید و سود خالص تجمیعی نیز سه برابر شده است.

وی بیان داشت: شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در حال حاضر ۲۸۸ پروژه را در دست اجرا دارد که ۲ هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و امیدواریم که به زودی به پایان برسند.

رضوانی‌فر خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم ما، ساماندهی شرکت‌های شستا است و در راستای بهره‌گیری از پتانسیل‌های داخلی، این ساماندهی انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: تعدادی از مجموعه‌ها و شرکت‌های تحت پوشش شستا با یکدیگر ادغام شده‌اند که این موضوع انسجام بیشتری ایجاد می‌کند و کار ادغام چند شرکت دیگر نیز آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی یادآور شد: شرکت‌هایی که دیگر توجیه اقتصادی هم ندارند، به سمت انحلال آن‌ها پیش رفته‌ایم.

وی بیان داشت: شناسایی املاک و دارایی‌ها انجام شده است و تا سال ۹۶ قریب به ۴۰ شرکت زیان‌ده داشته‌ایم که در شش ماهه به ۱۱ شرکت زیان‌ده رسیده‌ایم و ۳۷ شرکت هم افزایش سرمایه داشته‌اند و بعضاً افزایش سرمایه شرکت از ۳ هزار به ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رضوانی فر گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌ها و دارایی‌های شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی نسبت به اوایل سال افزایش یافته است و در مجموع شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی قریب به ۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه دارد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار