مقام آمریکایی:

تمرکز ما در عراق محافظت از نیروهایمان است

نماینده ویژه دولت آمریکا در ائتلاف اصطلاحاً ضد داعش گفته که تمرکز این ائتلاف در عراق محافظت از نیرو‌های خود است.
کد خبر: ۳۸۰۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶ - 23January 2020

تمرکز ما در عراق محافظت از نیروهایمان استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «جیمز جفری» نماینده ویژه دولت آمریکا در ائتلاف ادعایی آمریکا ضد داعش روز پنجشنبه در نشستی گفت عملیات این ائتلاف در شمال شرق سوریه ادامه دارد، اما در عراق به صورت موقت متوقف شده است.

او درباره عملیات ائتلاف در عراق گفت: «با توجه به آنکه تمرکز ما در عراق روی حفظ امنیت نیرو‌ها و یافتن راهی برای توافق با دولت عراق متمرکز شده عملیات‌های ائتلاف در آنجا موقتاً متوقف شده‌اند.»

وی اضافه کرد: «ما در این دوره شاهد افزایش خشونت توسط داعش در عراق نبوده‌ایم. تا آنجا که می‌بینیم، آن‌ها از این موقعیت برای افزایش خشونت بهره نگرفته‌اند.»

جفری در ادامه گفت: «البته گفت‌وگو‌هایی بین افراد ما در ائتلاف و نیرو‌های عراقی در جریان است و در سطوح مختلف مبادله اطلاعات داریم.»

این مقام آمریکایی تصریح کرد واشنگتن در حال انجام رایزنی‌هایی با «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل «ناتو» است تا این ائتلاف نقش بیشتری در عراق ایفا کند.

جفری تصریح کرد: «ما در حال انجام رایزنی‌هایی با دبیر کل ناتو برای یافتن راه‌هایی هستیم که ناتو بتواند درخواست رئیس‌جمهور [آمریکا]برای ایفای نقش گسترده‌تر در عراق و سایر نقاط خاورمیانه را اجابت کند.»

جیمز جفری گفت استولتنبرگ در حاشیه نشست داووس با «برهم صالح»، رئیس‌جمهور عراق درباره گسترش مأموریت ناتو در عراق گفت‌وگو کرده است.

رسانه‌های آمریکا حدود یک هفته پیش ادعا کرده بودند عملیات مشترک ائتلاف تحت رهبری آمریکا با عراق بعد از وقفه‌ای دو هفته‌ای از سر گرفته شده است.

با این حال، «عبدالکریم خلف»، سخنگوی فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق این گزارش‌ها را رد و تأکید کرد که فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق هیچ گونه موافقتی با آغاز عملیات ارتش آمریکا در عراق نکرده است.

دولت عراق، آمریکا را به دلیل انجام یک حمله هوایی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد که به شهادت «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»، و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده سازمان الحشد الشعبی عراق منجر شد بابت نقض حاکمیت خود سرزنش کرده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها