مشکلات شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های عمرانی «سلیمانیه» بررسی شد

در ملاقات سرکنسول ایران با استاندار سلیمانیه، درباره مشکلات شرکت‌های ایرانی فعال در پروژه‌های عمرانی استان سلیمانیه عراق و همچنین کاهش مشکلات موجود در مرزهای رسمی و بازارچه‌های مرزی گفت‌وگو شد.
کد خبر: ۳۸۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ - 24January 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مهدی شوشتری» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه، بعد از ظهر پنجشنبه سوم بهمن ماه با «هوال ابوبکر» استاندار سلیمانیه دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات در خصوص توسعه همکاری های فیمابین به ویژه همکاری های اقتصادی و تجاری بحث و تبادل نظر شد.

شوشتری ضمن تشکر از حضور و سخنرانی استاندار سلیمانیه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اختصاصی اخیر جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه با مشارکت بیش از ۱۱۰ شرکت توانمند ایرانی، برگزاری نمایشگاه های اختصاصی و تخصصی ایران و حضور فعال شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های بین المللی در سلیمانیه را با هدف معرفی شرکت های توانمند و کالاهای با کیفیت ایرانی به تجار و مردم اقلیم کردستان، از اولویت های مهم کاری سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه برشمرد.

استاندار سلیمانیه نیز ضمن موفق ارزیابی کردن نمایشگاه اختصاصی ایران در سلیمانیه، برگزاری چنین رویدادهای تجاری را گام مهمی در راستای آشنایی تجار و بازرگانان اقلیم کردستان با تولیدات و توانمندی های شرکت های ایرانی و تقویت روابط تجاری فیمابین عنوان کرد.

بررسی برخی مشکلات شرکت های ایرانی فعال در پروژه های عمرانی استان سلیمانیه، کاهش مشکلات موجود در مرزهای رسمی و بازارچه های مرزی و همکاریهای استانی بین استان سلیمانیه با استان های همجوار ایران، از دیگر محورهای گفتگو در این دیدار بود.

نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ لغایت ۲۸ دی ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی سلیمانیه برگزار و بیش از یکصد شرکت ایرانی در زمینه‌های مختلف از جمله فرش دستباف، صنایع دستی، مصالح ساختمانی، صنایع غذایی، مبلمان، پوشاک و نساجی، کفش و چرم، لوازم خانگی، فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، صنایع برق، چاپ و بسته بندی، صنایع پلاستیک و ... در این نمایشگاه حضور داشتند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار