ده‌ها پایگاه نظامی مزدوران سعودی در صنعاء به کنترل رزمندگان یمنی درآمد

منابع یمنی می‌گویند در عملیات پاتک نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی به مواضع شبه نظامیان ائتلاف سعودی در جبهه راهبردی نَهِم در شمال شرق استان صنعاء ده‌ها پایگاه آن‌ها به کنترل این نیرو‌ها درآمد.
کد خبر: ۳۸۰۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ - 24January 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شبکه المیادین به نقل از منابع یمنی از سقوط مواضع استقرار شبه نظامیان دولت مستعفی یمن در جبهه‌های نَهِم در صنعاء توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خبر داد.

این منابع اعلام کردند: «رشته کوه‌های راهبردی نَهِم در شرق صنعا با مساحتی حدود سه هزار کیلومتر مربع که به مناطق و جبهه‌های مأرب مشرف است با حملات سنگین نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی که از روز گذشته آغاز شد به تسلط این نیرو‌ها درآمد».

منابع یمنی تاکید کردند: «با این حساب ده‌ها پایگاه نظامی گروه شبه نظامیان حزب الاصلاح (وابسته به دولت عبد ربه منصور هادی) به کنترل نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درآمد».

این منابع افزودند: در حال حاضر در جبهه‌های استان الجوف در شمال شرق صنعا هم پیشروی‌های بزرگی حاصل شده است.

عناصر وابسته به منصور هادی از اوایل هفته‌ای که گذشت عملیاتی جدید برای تصرف شرق و شمال شرق صنعاء و با هدف زیرآتش بردن صنعاء آغاز کرده‌اند، اما با مقاومت نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه نهم زمینگیر شدند و ناچار شدند عقب‌نشینی کنند.

نَهِم در شمال شرق استان صنعاء، دروازه ورود به پایتخت قلمداد می‌شود. سقوط این منطقه، مناطق «ارحب» و «بنی الحارث» در شمال صنعاء را نیز در معرض خطر سقوط قرار می‌دهد.

ائتلاف سعودی از زمان تجاوز به یمن در مارس ۲۰۱۵ با همکاری سرویس‌های جاسوسی غرب و آمریکا شبه‌نظامیان خود را برای حملات مکرر به جبهه راهبردی نهم در شمال شرق صنعاء به کار گرفته است.

دولت نجات ملی یمن هم پس از حملات روز‌های اخیر عناصر ائتلاف سعودی به نَهم دستور ایجاد ایست‌های پلیس و بازرسی در شهر‌های مختلف استان صنعاء را داده تا استحکامات پایتخت تقویت شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار