مدرس درس دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان:

آموزش درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها یک امر ضروری است

«محمدرضا زاهد شیخی» گفت: دفاع مقدس از منظر نظام تعلیم و تربیت می‌تواند ابهامات و سوالات را در حوزه باور‌های قلبی برای نسل‌های آینده به گونه‌ای تمام نما پاسخ دهد، به طوری که جوانان ما فطرت پاک خود را در کالبد دفاع مقدس پیدا کنند.
کد خبر: ۳۸۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۰ - 28January 2020

آموزش درس دفاع مقدس در دانشگاه ها یک امر ضروری است«محمدرضا زاهد شیخی» مدرس درس دفاع مقدس در دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان، اظهار داشت: دفاع مقدس از منظر نظام تعلیم و تربیت می تواند ابهامات و سوالات را در حوزه باورهای قلبی برای نسل‌های آینده به گونه ای تمام نما پاسخ دهد، به طوری‌ که جوانان ما فطرت پاک خود را در کالبد دفاع مقدس پیدا کنند.

زاهدشیخی با بیان اینکه لازمه تدریس دفاع مقدس مهارت ارتباطی مدرس در این زمینه است، افزود: مهم‌ترین نکته در تدریس این درس آشنایی دانشجویان با آرمان‌های بلند انقلاب است. در نظام تعلیم و تربیت در حوزه دفاع مقدس لازم است مراتب بالاتری را طی کنیم و استادان خود را به سیستم های آموزشی جدیدتری مجهز کنیم.

وی گفت: میزان علاقه‌مندی دانشجویان در این درس بستگی به برخورد و ادبیات مدرس دارد که می تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد، تدریس درس دفاع مقدس باید به گونه‌ای باشد که دانشجو به طور اختیاری درکلاس‌ها حاضر شود و بدون هیچ اجباری خود را ملزم به حضور در کلاس‌ها بداند.

مدرس درس دفاع مقدس در ادامه سخنان خود به تفاوت عمده درس دفاع مقدس با دیگر دروس اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس درسی است که ابتدا قلب انسان‌ها را تسخیر می کند و بعد عقل را، ولی دروس دیگر ابتدا به عقل وارد می شوند و بعد قلب را مورد تسخیر قرار می دهند.

زاهد شیخی به اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: این اردوها نیز می‌تواند سبب آشنایی بیشتر دانشجویان با حوزه دفاع مقدس شود و حضور بزرگان این عرصه نیز می‌تواند به آشنایی آنها با مناطق عملیاتی کمک شایانی کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار