سردار باقرزاده:

دومینوی خروج آمریکا از منطقه کلید خورده است

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: به‌زودی باید شاهد باشیم در کشور‌های منطقه و حتی خاور دور، مردم خروج آمریکایی‌ها را از کشور خود مطالبه خواهند کرد.
کد خبر: ۳۸۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ - 25January 2020

دومینو خروج امریکا از منطقه کلید خورده استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار «سید محمد باقرزاده» فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در تحلیل تظاهرات میلیونی عراق که روز گذشته در اعتراض به حضور نظامی آمریکا در این کشور برگزار شد، اظهار داشت: تظاهرات چند میلیونی روز جمعه مردم عراق بیانگر چند پیام مهم است. در وهله اول اینکه مردم عراق بعد از چند دهه حضور نامشروع آمریکایی‌ها نشان دادند به سطوح آمده‌اند و با نخستین فراخوان گسترده‌ای که در این رابطه صورت گرفت به این درخواست لبیک گفتند.

وی افزود: این لبیک در حقیقت لبیک به همه انسان‌های آزادی‌خواه و مجاهدی است که در طول سال‌های گذشته در شرایط ترور و ناامنی زندگی کردند و بسیاری از آن‌ها مظلومانه به شهادت رسیدند. عراقی‌ها با این حرکت و با یک رفراندوم بزرگ به آمریکایی‌ها نه گفتند. آمریکایی‌ها باید مشخص کنند با توجه به اینکه پارلمان عراق بر خروج آنها مصوبه داشته است براساس قواعد دموکراسی حضور آمریکا در عراق بر چه اساسی می‌خواهد باشد.

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: دومین مسئله، یک دومینو است که در منطقه صورت گرفته و به زودی باید شاهد باشیم در کشورهای منطقه و حتی خاور دور مردم خروج آمریکایی‌ها را از کشور مطالبه خواهند کرد.

سردار باقرزاده اضافه کرد: سوم آنچه امروز در عراق صورت گرفته است پاسخ مردم به ترور فرماندهان جبهه مقاومت است. بعد از شهادت مظلومانه حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر همراهان ایشان مردم عراق منتظر بودند خشم و کینه انقلابی خود را نشان دهند و دیروز به وضوح آن را نشان دادند. گویا روح ملکوتی این دو شهید بود که این تظاهرات را سازماندهی و ساماندهی کرد و قطعا دل‌های مردم عراق با روح شهدا پیوند خورده و شهدا و ملت عراق باهم خروج آمریکایی‌ها را زمزمه کردند.

وی اظهار داشت: در معادلاتی که در منطقه در حال رقم خوردن است موازنه قدرت در یک چرخشی به ضرر آمریکا تمام شده است. امروز دیگر آمریکایی‌ها مرکز ثقل جهان نیستند این حرکت مردم عراق و مشابه آن در منطقه نشان می‌دهد آنچه آمریکا به زور سلاح و قدرت نظامی به دنبال آن بود و می‌خواست در منطقه حاکم کند و با رنگ و لعاب دموکراسی جا بیاندازد، امروز هیچ وجاهتی ندارد و مردم عراق هیچ گونه مشروعیتی برای این حضور قائل نیستند.

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: نقش حوزه‌های علمیه مراجع و بزرگان و احزاب در هدایت افکار عمومی حائز اهمیت است. با توجه به مشابهتی که این راهپیمایی با راهپیمایی 22 بهمن دارد، زمانی که شاه با هلیکوپتر تظاهرات میلیونی مردم تهران در بهمن 57 را دید متوجه شد که جایی برای ماندن ندارد، آمریکایی‌ها نیز باید امروز بفهمند حضور آن‌ها در عراق کاملا به ضررشان خواهد بود. من فکر می‌کنم اگر بگذرد وقایعی مشابه آنچه در سالن غذاخوری لویزان سال 57 اتفاق افتاد و جمع زیادی از پرسنل و ارتش شاه کشته شدند برای نیروهای آمریکایی در عراق هم اتفاق بیفتد.

سردار باقرزاده افزود: در مجموع آمریکایی‌ها اگر عاقل باشند باید هرچه زودتر منطقه را ترک کنند و شاهد خواهیم بود موج جدیدی از بیداری اسلامی همراه با شجاعت و شهامت در ملت‌های منطقه ظهور و بروز خواهد کرد. هر کشوری که پایگاهی از آمریکا در آن است وارد عرصه نوینی از مواجهه آمریکا خواهد شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار