قنادباشی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

انقلاب ضد استعماری مردم عراق علیه اشغالگران/ تظاهرات میلیونی عراقی‌ها باعث سرشکستگی آمریکا شد

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه آمریکا روز جمعه در عراق با یک انقلاب ضد استعماری روبرو شد که می‌تواند در دیگر کشورها نیز تکرار شود، گفت: این تظاهرات یک سرشکستگی برای اشغالگران آمریکایی بود.
کد خبر: ۳۸۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴ - 26January 2020

انقلاب ضد استعماری مردم عراق علیه اشغالگران/ تظاهرات میلیونی عراقی‌ها باعث سرشکستگی آمریکایی‌ها شدجعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درباره تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه اشغالگران آمریکایی اظهار داشت: این تظاهرات یک سرشکستگی برای این اشغالگران بود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا روز جمعه در عراق با یک انقلاب ضد استعماری روبرو شد که می‌تواند در دیگر کشورها نیز تکرار شود، گفت: آمریکایی‌ها نگرانند که این حرکت مردم عراق در کشورهایی که آمریکا پایگاه نظامی دارند حتی ژاپن و کره جنوبی تکرار شود و این انقلاب ضد آمریکایی فراگیر شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه پایگاه‌های نظامی آمریکا ابزار ابرقدرتی این کشور است، تصریح کرد: آمریکا طی مدت ماموریت ارتش خود در خارج از مرزهایش، هیچ‌گاه با چنین مخالفت وسیعی مواجه نشده بود.

قنادباشی یادآور شد: در تاریخ خاورمیانه چنین حرکت مردمی بیسابقه بوده است و باعث به خطر افتادن موقعیت آمریکا در عراق شده است و اگر این اشغالگران به سرعت از عراق خارج نشوند باید هزینه‌های زیادی را پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه عراقی‌ها، آمریکایی‌ها را باعث بسیاری از مشکلات و بیامنی‌های کشورشان می‌دانندT خاطرنشان کرد: این تظاهرات میلیونی یک پیام و هشدار جدی برای آمریکایی‌ها داشت.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار