سرلشکر جعفری اعلام کرد:

پایان مهندسی معکوس RQ۱۷۰ / ساخت راهبردی‌ترین پهباد ایران توسط سپاه

کارهای علمی و مهندسی معکوس روی پهباد آمریکایی RQ۱۷۰ به پایان رسیده و در آینده نزدیک خبرهای خوشی را از ساخت این پهباد خواهیم شنید.
کد خبر: ۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵ - 27September 2013

پایان مهندسی معکوس RQ۱۷۰ / ساخت راهبردی‌ترین پهباد ایران توسط سپاه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرماندهکل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتوگویی با تأکید بر اینکه جنگنده بمبافکن ایرانی با نام شاهد 129 از ایده تا تولید کاملاً ایرانی ــ سپاهی است، گفت: سپاهیان و بسیجیان دانشمند این مرز و بوم با جهادی علمی، استراتژیکترین پرنده بدون سرنشین ایران اسلامی را ساختند و رونمایی از آن دهان حیرت ابرقدرتها را بازخواهد گذاشت.

وی با بیان "طراحی و ساخت جنگنده بمبافکن بدون سرنشین شاهد 129 توانمندی بسیار خوبی را برای مراقبت از مرزهای گسترده میهن اسلامی چه در مقابله با اشرار و چه در مقابله با هرنوع ناامنی برای ما به ارمغان آورده است"، گفت: این فنآوری هوشمند، دقیق و ارزان میتواند کار هزاران سرباز، پاسگاه و ساختارهای مختلف مرزبانی را که با سختیها و آسیب پذیریهای زیادی مواجهاند راحت کند و امنیت مرزها را به دست گیرد.
 
فرماندهکل سپاه با اشاره به اینکه سربازان گمنام علم و فناوری توانستند ظرف یک سال این پرنده بدون سرنشین را از یک پهباد شناسایی و مراقبتی به یک پهباد رزمی تبدیل کنند، گفت: تکنولوژی شاهد 129 که در نیروی هوافضای سپاه طراحی و ساخته شده، یک پهباد در حد فناوری روز جهان است و ما توانستیم انحصار آن را از دست آمریکا خارج کنیم.
 
سردار جعفری همچنین با بیان اینکه کارهای علمی و مهندسی معکوس روی پهباد آمریکایی RQ170 به پایان رسیده و دانشمندان ایران اسلامی بخشهای زیادی از این پهباد آمریکایی را بهصورت بومی طراحی کردند و ساختند، گفت: در آینده نزدیک، خبرهای خوشی را از ساخت RQ170 ایرانی خواهیم شنید.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار