سخنگوی فارس؛

انسداد فارس؛ برگی دیگر از دفتر سیاه افک

سخنگوی خبرگزاری فارس، با بیان این که دامنه farsnews.com متعلق به خبرگزاری فارس با دستور وزارت خزانه‌داری آمریکا مسدود شده است گفت: این اقدام در راستای تحریم‌های یک جانبه و غیر قانونی امریکا علیه ایران صورت گرفته است.
کد خبر: ۳۸۱۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ - 25January 2020

انسداد فارس؛ برگی دیگر از دفتر سیاه افکبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مصطفی خوش چشم»، اظهار داشت: در ایمیلی که از طرف سرویس دهنده بین‌المللی این دامنه برای خبرگزاری فارس ارسال شده به صراحت دلیل این انسداد غیرقانونی دستورالعمل مقرر شده توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) و قرار گرفتن نام این خبرگزاری در فهرست SDN عنوان شده است.

وی با بیان این که در مکاتبه‌ای که با این سرویس دهنده انجام داده‌ایم، تاکید کردیم که نام خبرگزاری فارس در حال حاضر در آخرین لیست SDN قرار ندارد T افزود: آن چه که از ایمیل ارسال شده از طرف این شرکت برداشت می‌شود این است که ما تنها به جرم این که یک خبرگزاری از ایران هستیم دچار این مشکل شده ایم و ممکن است که دیگر شرکت‌ها که دامنه .com از سرور‌های آمریکایی دریافت می‌کنند دچارهمین مشکل شوند.

سخنگوی خبرگزاری فارس ادامه داد: در این راستا نامه‌ای را به شرکت مذکور ارسال کرده و در آن تاکید کردیم که اقدام واشنگتن در این ارتباط غیرقانونی است و اقدامات صورت گرفته در راستای تحریم‌های یکجانبه‌ای است که آمریکا علیه ایران اعمال کرده است و از دیگر سو نام این خبرگزاری در لیست تحریم‌ها نیست.

وی با بیان اینکه اقدام صورت گرفته قانون شکنی در قانون شکنی است، افزود:این موضوع نشان می‌دهد که تمام شعار‌ها و ادعا‌های آمریکایی در زمینه آزادی بیان و دفاع از حقوق بشر دروغ است و از هیچ اعتباری برخوردار نیست.

خوش چشم تاکید کرد: از شرکت مذکور خواسته‌ایم که در برابر اقدام انجام شده پاسخگو باشد و تاکید بر این موضوع کردیم که شکایت در این زمینه را حق خود می‌دانیم.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها