مادر شهیدان «کرمی» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

شهدا نگذاشتند امنیت برای ما یک آرزو شود

طیبه مؤمنی گفت: اگر شهدا نبودند و از جان خود نمی‌گذشتند، این آرامش و امنیتی که امروزه در جامعه و خانه‌هایمان داریم برای ما یک آرزو بود.
کد خبر: ۳۸۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵ - 25January 2020

شهدا نگذاشتند امنیت برای ما یک آرزو شود

«طیبه مؤمنی» که همسر و دو فرزندش در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی به سوی معبود ابدی پر کشیده‌اند در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد اظهار داشت: همسرم« کاظم کرمی» قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در یکی از روستاهای اطراف خرم آباد معلم بود. در اوج مبارزات انقلابی، با دست به دست شدن اعلامیه‌های امام خمینی (ره) در بین مردم، آرام و قرار نداشت. همدوش سایر جوانان شهر در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد و نقش موثری در سازماندهی مردم برای حضور در راهپیمایی‌ها داشت.

وی ادامه داد: همسرم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران با عشق و علاقه وصف نشدنی به عضویت سپا ه پاسداران درآمد و در سال 1363 در بمباران شهر خرم آباد توسط رژیم بعثی عراق، به شهادت رسید.

این همسر و مادر شهید که حالا خاطرات سال‌های دور در ذهنش مرور می‌شود، گفت: پدر خودم نیز نظامی بود و «اردشیر و منوچهر» تحت تاثیر پدر و پدر بزرگ‌شان علاقه خاصی به خدمت کردن در کسوت نظامی‌گری داشتند به همین خاطر هر دو آن‌ها جذب نیروی انتظامی شدند.

مؤمنی ادامه داد: «اردشیر» در یک مأموریت تعقیب و گریز دچار سانحه و سقوط در رودخانه شدند و پس ازمدتی که با هر  نفس کشیدنش هزار بار می‌مردم و زنده می‌شدم، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

این اسوه صبر و پایداری افزود: فرزند دیگرم «منوچهر » که متولد سال 1354  بود در سال 1375 ازدواج کرد که ثمره این ازدواج سه فرزند پسر و یک فرزند دختر بود و در سال 77 به استخدام نیروی انتظامی درآمد.

وی خوش خلقی و  منضبط بودن را از مهمترین خصلت‌های فرزندان شهیدش برشمرد و ادامه داد: «اردشیر» و «منوچهر» هر دو مهربان و مؤدب بودند و ارتباط صمیمیانه با دوستان و اقوام داشتند و در مراسمات مختلف شرکت می‌کردند. «منوچهر» تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد. او افسر اداره آگاهی و کارآگاه دایره سرقت بود.

مومنی تصریح کرد: «منوچهر» پس از گذشت 18 سال خدمت در لرستان درخواست داد به استان خوزستان منتقل شود که در این جابجایی جانشین اداره پلیس آگاهی شهرستان بندر امام خمینی (ره) شد. مدت یک سالی در آنجا مشغول به خدمت بود که در یکی از مأموریت‌ها در حین درگیری با اشرار و سارقین مسلح در شهرک مقداد از توابع ماهشهر در 31 خرداد ماه 1396 از ناحیه سر و کتف مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و پس از چند روز به شهادت رسیدند.

مادر شهیدان اردشیر و منوچهر کرمی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کردید که  این دو فرزندت به مقام شهادت  نائل شوند، گفت: این راهی بود که خودشان با پوشیدن لباس نظامی انتخاب کردند و اگر شهدا نبودند و از جان خود نمی‌گذشتند، این آرامش و امنیتی که در جامعه و خانه‌هایمان داریم برای ما یک آرزو بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها