حجت‌الاسلام سید محمد موسوی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس تشریح کرد؛

حماسه اسلامی ششم بهمن آمل به روایت رییس سیاسی ایدئولوژیک شهربانی آمل

رییس سیاسی ایدئولوژیک شهربانی آمل در سال 60 به تشریح حماسه اسلامی ششم بهمن آمل پرداخت و گفت: مردم آمل در این حماسه با عشق و علاقه‌ای وافر به تعالیم والای دینی و انقلاب به صحنه آمدند و به پیروزی رسیدند.
کد خبر: ۳۸۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵ - 25January 2020

حماسه اسلامی ششم بهمن آمل به روایت رییس سیاسی ایدئولوژیک شهربانی آملحجت‌الاسلام «سید محمد موسوی» رییس سیاسی ایدئولوژیک شهربانی آمل در سال 60، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، با گرامی‌داشت یاد شهدای حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل، اظهار داشت: قبل از واقعه ششم بهمن از گوشه و کنار به ما اطلاع داده بودند که افرادی در جنگل حضور دارند و در جاده هراز حمله‌هایی انجام می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه آن‌ها با استراتژی خاص خود خواستند به شهر بیایند و خود را موفق می‌دانستند، بیان داشت: در شب واقعه نیز صدای تیراندازی در شهر شنیده می‌شد.

حجت الاسلام موسوی افزود: ما مسلح شده بودیم و تا نقطه‌ای از شهر آمدیم که به ما حمله شد که کمین کردیم و با تماسی که با حجت الاسلام فتحی داشتم از وضعیت شهر اطلاع پیدا کنم.

روحانی حاضر در حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل، ادامه داد: بسیجیان پایگاه شهید صدر هنگام تمرین با افراد جنگلی برخورد کردند که خود را سربداران جنگل معرفی کردند و درخواست کمک کرده بودند که بسیجیان متوجه شدند آنها منافقین هستند، متفرق شدند.

وی به روایت حضور حماسی خود در ششم بهمن سال 60 پرداخت و با بیان اینکه فرمانده سپاه وقت آمل نیروهایی را برای مقابله با منافقین در اختیار ما گذاشت، گفت: نیروها را با رمز یا حسین (ع) در چند منطقه مستقر کردم که بعد از 30 دقیقه یکی از نیروهای ما تیر خورد و درخواست آمبولانس دادیم که امکان آمدن وجود نداشت و در لحظه آخر شهید حسینی با ذکر یاحسین (ع) به شهادت رسید.

رییس سیاسی ایدئولوژیک شهربانی آمل در سال 60 با تاکید بر اینکه روحانیت نقش ارزنده ای در تحقق حماسه ششم بهمن ایفا کرد، ادامه داد: اگر روحانیون نبودند مردم کمتر تشویق می‌شدند و روحانیت نقش والایی در این حماسه داشت.

وی با بیان اینکه روحانیون شهرستان آمل برای کمک‌رسانی به جبهه‌ها نیز نقش فعالی داشتند، گفت: با بلندگو درخواست کمک می‌کردیم و مردم هر چیزی که داشتند برای رزمندگان می‌آوردند و با چشم خود دیدم خانم سائلی آمد و مقداری برنج برای شام شب خود گرفت و بقیه محتویات کیسه اش را به ما داد که در آنجا گریه کردم و گفتم به حضرت زهرا(س) قسم می‌خورم ما در این انقلاب پیروز می‌شویم که نیت قلبی خوبی بین مردم وجود داشت.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه مردم آمل در حماسه ششم بهمن با عشق و علاقه ای وافر به تعالیم والای دینی و انقلاب به صحنه آمدند، بیان داشت: رهبران جنگلی‌ها برای آنان تحلیل‌هایی سرابی داشتند و به آنها قول داده بودند که مردم  آمل منتظرتان هستند.

رییس سیاسی ایدئولوژیک شهربانی آمل در سال 60 با بیان اینکه آنها آمل را بهترین شهر برای تحقق اهداف خود می‌دیدند، خاطرنشان کرد: آمل شریان ورود از تهران و مرکز شمال است که می‌خواستند از این طریق جاده هراز و فیروزکوه را در اختیار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه آمل مرکز تشیّع علوی و مهد عالمان بزرگی چون آیت الله حسن‌زاده آملی و جوادی آملی بوده که در همه عرصه‌ها این شهر حماسه آفرین است، بیان داشت: فرماندهان به مردم اجازه درگیری ندادند ولی همین مردم در قالب اقشار مختلف برای سنگرسازی اقدام می‌کردند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه مردم ما همیشه مقاوم و استوار بوده و دشمنان هیچگاه نمی‌توانند به اهداف شوم خود برسند، گفت: افراد جنگلی در بازجویی‌ها خودشان باور نمی‌کردند که مردم ما از چنین روحیه فداکاری و مقاومت برخوردار هستند و آنها به درستی مردم ما را نشناختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها