بیانیه اداره‌کل حفظ آثار مازندران به مناسبت حماسه ششم بهمن؛

حماسه اسلامی ششم بهمن سند ولایت‌پذیری مردم آمل است

اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت سالروز حماسه اسلامی ششم بهمن مردم آمل در سال 60 بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۸۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ - 26January 2020

حماسه اسلامی ششم بهمن آمل سند ولایت‌پذیری مردم ولایی آمل استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت سی‌وهشتمین سالروز حماسه اسلامی ششم بهمن مردم آمل در سال 60 بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل حماسه‌ای ماندگار از حضور مردم انقلابی و ولایتمدار این ظهرستان در صحنه نبرد حق علیه باطل بوده است.

حرکت حماسی و خودجوش مردم آمل در ششم بهمن سال 60 نشان از درایت آنها در عرصه نبردهای داخلی و از بین بردن توطئه‌های دشمنان بود.

منافقین کوردل که به دنبال تسخیر شهر آمل و به دنبال آن تسخیر شهرهای شمالی کشور بودند با دژ محکمی از اراده و عزم ملی مردم آمل روبرو شدند؛ مردمی که در کوتاه‌ترین زمان ممکن در نقاط مختلف شهر هزار سنگر ایجاد کردند تا این شهر مقام به شهر «هزارسنگر» نامگذاری شود.

مردم مخلص و بیادعای آمل با ایمان و اراده محکم الهی در هر 15 دقیقه یک شهید دادند و با تقدیم 40 شهید در این حماسه، بر لشکر کفر پیروز شدند و دست کفار زمان از این شهر عالم‌پرور کوتاه شد.

در این حماسه که با حضور آحاد مردم و شکست سربداران مهاجم جنگلی در حمله به شهر آمل همراه شد، شورش‌گران با بجا گذاشتن 39 کشته، 27 مجروح، 31 اسیر سالم و 13 نفر از باقیمانده اندک سربداران زخم خورده و مجروح، سراسیمه به درون جنگل بازگشتند و سالهاست که عناصر باقیمانده این گروهک، در اروپا به این موضوع فکر می‌کنند که «چرا مردم به سربداران نپیوستند؟».

مردم آمل در مقابله با گروه مهاجم، حماسه‌ای تاریخی و بی‌بدیل را رقم زدند که تحسین امام خمینی (ره) را برانگیخت و فرمودند: «اینها به خیال خودشان با دست ملت می‌خواستند که-همان ملتی که آنها تراشیدند که مخالفند با جمهوری اسلامی با اینها بیایند و مرکز را هم بگیرند و حکومت را تغییر بدهند و بعد هم هر طوری که دلشان می‌خواهد عمل بکنند، مرتجعین را هم از بین ببرند! وقتی مواجه شدند با مخالفت مردم-مهم مخالفت مردم بود-[شکست خوردند] و ما باید تشکر کنیم از شهر آمل و آن مردم فداکار...».

مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود از حماسه اسلامی آمل به عنوان نباید حادثه بی‌نظیر و تعیین کننده تاریخ انقلاب یاد و تأکید کردند: «نسل جوان ما باید این خاطره‌ها را بشناسد و بتوانند آن را تحلیل کنند و آن را چراغ راه آینده پر ماجرای خود و هدف بلند خود قرار دهند.»

اینک در سی‌وهشتمین سال از آن حماسه باشکوه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ششم بهمن سال 60 اعلام می‌داریم: حماسه اسلامی ششم بهمن آمل سند ولایت‌پذیری مردم ولایی آمل بوده که نهال نوپای انقلاب اسلامی را بارور کرد و به نسل‌های آینده آموخت این انقلاب به این آسانی بدست نیامده است که به آسانی از دست برود و ملت قهرمان ایران اسلامی همچنان در سخت‌ترین شرایط پای ولایت فقیه ایستاده‌اند و دست دشمنان را از این مملکت کوتاه خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها