سردار رحیمی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

انهدام ۷ باند توزیع مواد مخدر در سومین مرحله «طرح ظفر»

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از انهدام هفت باند توزیع مواد مخدر، دستگیری ۲۵ قاچاقچی و کشف یک تن مواد مخدر در قالب سومین مرحله «طرح ظفر» خبر داد.
کد خبر: ۳۸۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ - 26January 2020

انهدام هفت باند و ۲۵ قاچاقچی مهم یک تن مواد مخدر کشف کردندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه سومین مرحله طرح «ظفر» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح با تلاش‌های صورت گرفته توسط پلیس‌های پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و کلانتری‌ها به اجرا درآمد، اظهار داشت: در این طرح هفت باند توزیع مواد مخدر متلاشی و ۲۵ قاچاقچی دستگیر شدند و یک تن مواد مخدر کشف شد.

وی ادامه داد: همچنین در این طرح دو هزار و ۳۴۰ نفر از معتادان متجاهر و خرده‌فروشان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: طرح «ظفر ۳» به محوریت مناطق اتابک، دروازه غار، دره فرحزاد، شوش، مولوی و هرندی اجرا شد که در این طرح ۵۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت که از آن‌ها برای قاچاق مواد مخدر استفاده می‌شد، توقیف شدند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه در این طرح ۱۳۳ کیلوگرم مواد مخدر از خرده‌فروشان کشف شد، افزود: با حکم قضایی ۴۰ خانه مورد بازرسی قرار گرفت که ۱۰ خانه پلمب شد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی و دستگاه قضا برای جمع‌آوری معتادان متجاهر مصمم هستند و در این خصوص کوتاه نخواهند آمد، خاطرنشان کرد: مردم درخواست دارند که دستگاه‌های ذی‌ربط در این خصوص ورود و با معتادان متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر برخورد کنند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: دستگاه‌های متولی باید در خصوص نگهداری معتادان متجاهر سن بالا و نوجوانان و معتادان دارای بیماری‌های واگیردار و هپاتیت تصمیم‌گیری کنند.

سردار رحیمی گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۳۰ هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری و دستگیر شدند که برخی از این معتادان بین دو تا ۱۰ بار جمع‌آوری شده‌اند.

وی بیان کرد: طبق قانون، مدت نگهداری معتادان متجاهر در مراکز ترک اعتیاد بین سه تا شش ماه است که این زمان بسیار کم است و باید بیشتر شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها مدعی شده‌اند با اجرای طرح پلیس اکوسیستم دره فرحزاد از بین خواهد رفت، افزود: این موضوع را تکذیب می‌کنم و با حفظ طبیعت دره فرحزاد، طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر انجام می‌شود.

سردار رحیمی ادامه داد: دستگاه‌های متولی در خصوص بازپروری معتادان سن بالا تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده‌اند و اگر دستگاهی کاری کرده است، با حضور خبرنگاران آن را اعلام کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها