دبیرکل بابلیون:

«اقلیم سنی» رؤیای کاخ سفید است/ سردار سلیمانی نبود داعش به نجف می‌رسید

دبیرکل جنبش بابلیون عراق ضمن درخواست از تظاهرکنندگان برای تشکیل حزب یا لیست انتخاباتی جهت مشارکت در انتخابات پست نخست وزیری، گفت: نخستین درخواست از نخست وزیر آتی اعلام موضع خود درباره حضور نیرو‌های خارجی در عراق است.
کد خبر: ۳۸۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ - 26January 2020

«اقلیم سنی» رؤیای کاخ سفید است/ سردار سلیمانی نبود داعش به نجف می‌رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از سایت المیادین، ریان الکلدانی دبیرکل جنبش بابلیون و از مسیحیان عراق گفت، احزاب فتح و سائرون باید بر سر شخصیت ملی برای پست نخست وزیری توافق کنند و نخست وزیر نیز باید موضع خود را درمورد حضور بیگانه اعلام کند. دو فراکسیون اصلی در پارلمان عراق پیش از روز جمعه آتی راه‌حلی برای مسأله نخست وزیری پیدا خواهند کرد.

وی گفت، نخستین درخواست از نخست وزیر آتی اعلام موضع خود درباره حضور نیرو‌های خارجی در عراق است. مقرر شده که نخست وزیر آینده برای اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق تلاش کند. نمایندگان مسیحی به نفع طرح اخراج نیرو‌های آمریکایی رأی دادند و راه‌های مختلفی برای تعامل با حضور آمریکا وجود دارد.

الکلدانی ادامه داد: پس از تصویب طرح خروج آمریکا در پارلمان در انتظار مهلتی هستیم که دولت عراق به آمریکایی‌ها برای خروج از کشور خواهد داد. مسیحیان عراق با ملت آمریکا مخالف نیستند بلکه با سیاست این کشور مخالف هستند و واشنگتن نیز پیامی از طریق سفارت انگلیس به یکی از شخصیت‌های بارز عراقی فرستاده و در آن خواستار مهلتی برای خروج از این کشور شده است.

وی افزود، برخی از مشارکت‌کنندگان در تظاهرات دستورکار‌های مشخصی را اجرایی می‌کنند و این‌ها به مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق توهین کردند. موضع صدر ملی است و کسانی که به او اهانت می‌کنند از دستورکار‌های مشخصی پیروی می‌کنند. باید مطالبه‌کنندگان به حق را از تعداد اندک مرتبط با دستورکار‌ها جدا کرد. طرف‌هایی وجود دارند که از برخی تظاهرکنندگان برای اهانت به نیرو‌های امنیتی و ساختار سیاسی کشور حمایت مادی می‌کنند.

الکلدانی گفت، کشور‌هایی که متحد رئیس جمهوری آمریکا هستند تلاش کردند تظاهرات در مخالفت با حضور نیرو‌های آمریکایی را کم‌رنگ جلوه دهند.

وی در خصوص موضوع "منطقه سنی" هم گفت، این موضوع از مدت‌ها پیش مطرح شده و شخصیت‌ها و گروه‌های سنی زیادی آن را رد کرده‌اند. اهل سنت بخشی از طرح تجزیه عراق نخواهد بود. "اقلیم سنی" صرفا از رویا‌های کاخ سفید است.

دبیرکل بابلیون در مورد ایران هم گفت، ایران کشور همسایه بوده و به عراق کمک کرده و کنار آن ایستاده است. خودرو‌های بمب‌گذاری شده که وارد عراق شده پلاک سعودی دارد. وی ادامه داد، اگر سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیرو‌های قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نبود داعش به نجف و دیگر شهر‌ها هم می‌رسید.

کلدانی در پایان این مصاحبه آمریکا را به دست داشتن در ورود داعش به عراق و منطقه متهم کرد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار